Pray For MH370

Pray For MH370

PAS Mampu Menerajui Misi Merealisasikan Konsep 'Rahmat Untuk Semua'

PAS : The WAY FORWARD

PAS sudah sampai umur yang sangat matang. 60tahun. Bermula 22 November ini muktamar PAS PUSAT ke 59 bakal menjadi penentu utama pencapaian PAS akan datang, posisi dalam lanskap politik negara, dinamisme atau status quo.

Persoalannya, bersediakah pimpinan seluruh negara memilih pemimpin tertingginya yang berprinsip dan futuristik, praktikal dan inklusif, boleh menjadi sandaran dan harapan untuk rakyat Malaysia baik Melayu mahupun bukan Melayu, samada yang Muslim bahkan bukan Muslim. Inilah konsep PAS FOR ALL atau PAS Untuk Semua yang diarusperdanakan oleh LAJNAH PERPADUAN NASIONAL pada akhir tahun 2004.

Adakah ahlinya telah menguasai konsep ini. Persoalan kritikal untuk survival PAS dan kelestarian kekuatannya sebagai tunjang utama dalam tahalluf siyasi memerlukan daya maju, daya saing, daya tarikan dan daya kebijaksanaan. Keikhlasan bukan boleh diukur dengan sekeping sijil dan latar belakang.

Semoga pimpinan yang terpilih ialah 'learnable' dan 'teachable' yang mempunyai potensi berkembang dengan cepat dan mampu menjadi nakhoda di samudera yang bertarung dengan taufan dan ombak besar di lautan nan luas.

Moga PAS dipimpin oleh ALLAH swt untuk meneruskan perjuangan Rasulullah saw.

Comments :

0 comments to “PAS Mampu Menerajui Misi Merealisasikan Konsep 'Rahmat Untuk Semua'”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com