Pray For MH370

Pray For MH370

Kenapa anda marah?

Bismillah.
Dewasa ini ramai orang rasa marah. Harga barang naik.....tambang bas naik, bil letrik nak naik. Gula naik. Baju sekolah naik. Belanja anak sekolah sudah pasti akan naik. Kos nak pergi kerja pun akan naik. Ke sana ke mari..semuanya telan belanja besar.....memang ramai yang tertekan. Marah.

Persoalannya adakah orang yang marah harga barang naik setiap kali lepas PRU sedar bahawa memang barang dijangka akan naik kerana sebahagian sebab sebenarnya ialah untuk menampungkan perbelanjaan besar PRU. Sekiranya diperhatikan juga pemimpin yang terpilih tidak mampu mengolah kenaikan harga barang kerana hutang negara semakin hari semakin meruncing.

Semua perkara yang menyakitkan ini saling berkait. Kita perlu menjadi pengguna yang bijak supaya kita boleh mengurangkan impak kos sara hidup yang melambung. Namun kita MESTI LEBIH BIJAK memilih pemimpin yang PANDAI mengurus kewangan bagi pihak kita.

Kita cuba belajar bagaimana memilih pemimpin yang mahu, tahu dan mampu menjaga maslahah kita ummatnya.

Comments :

0 comments to “Kenapa anda marah?”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com