Pray For MH370

Pray For MH370

KENYATAAN AKHBAR DYMM SULTAN SELANGOR (DWIBAHASA)

Berikut ialah kenyataan penuh Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung kedudukan Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Bukit Lanjan Elizabeth Wong, yang dikeluarkan oleh Datuk Lela Bakti Setiausaha Sulit kepada baginda, Datuk Mohamad Munir Bani.

Sukacita saya memaklumkan bahawa Yang Amat Berhormat Tan Sri Dato' Abdul Khalid bin Ibrahim, Dato' Menteri Besar Selangor telah menghadap Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor pada hari Rabu, 25 Februari 2009 dan menyembah kepada Baginda perkembangan hal ehwal pentadbiran Negeri Selangor serta isu yang melibatkan Yang Berhormat Elizabeth Wong Keat Ping, ADUN Bukit Lanjan yang juga EXCO Kerajaan Negeri Selangor.

Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor telah menitahkan kepada saya untuk memaklumkan bahawa Baginda tidak dapat memberikan panduan atau nasihat kepada Yang Amat Berhormat Dato' Menteri Besar Selangor dalam hal berkenaan isu Yang Berhormat Elizabeth Wong kerana ia masih dalam siasatan pihak polis dan melibatkan kedudukan Yang Berhormat Elizabeth Wong dalam politik. Sebagai Sultan Selangor, Baginda sememangnya berkecuali dalam hal ehwal politik (above politic).

Baginda selanjutnya menyatakan keyakinan Baginda atas apa jua keputusan yang bakal diambil oleh Yang Amat Berhormat Dato' Menteri Besar dan percaya bahawa ianya dibuat secara adil dan bijaksana, dengan mengambil kira kepentingan rakyat khasnya dan Negeri Selangor amnya. Baginda turut merasa dukacita dan amat bimbang kerana sejak akhir-akhir ini perbuatan menceroboh hak peribadi dan 'privacy' individu telah dijadikan sebagai suatu alat untuk menjatuhkan maruah dan merosakkan imej seseorang. Adalah satu perkara yang menyedihkan apabila kehidupan dan hak individu itu dijadikan satu publisiti dan topik hangat untuk disebarkan (melalui media massa) kepada orang ramai.

Kepada Yang Berhormat Elizabeth Wong, Baginda melahirkan rasa sedih dan simpati di atas insiden yang telah berlaku dan berharap agar beliau dapat bertenang, sabar dan menguatkan semangat untuk menghadapi dugaan ini dan meneruskan kehidupan seharian beliau.

Dato' Haji Mohamad Munir bin Bani

Dato' Lela Bakti Setiausaha Sulit kepada D.Y.M.M. Sultan Selangor


The full press statement by the Sultan of Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, over the controversy involving Bukit Lanjan state assemblyman Elizabeth Wong, issued by his private secretary, Datuk Mohamad Munir Bani

“I am pleased to inform that Yang Amat Berhormat Tan Sri Dato’ Abdul Khalid Bin Ibrahim, the Dato’ Mentri Besar Selangor has sought an audience with His Royal Highness, The Sultan of Selangor, on Wednesday, 25th February 2009 and duly informed His Royal Highness on the political development and the issue which involved Yang Berhormat Elizabeth Wong Keat Ping, the Selangor State Assemblyman for Bukit Lanjan who is also the State Selangor Exco Member.

His Royal Highness, The Sultan of Selangor, has commanded me to inform that His Royal Highness could not offer any guidance or advice to the Yang Berhormat Dato’ Menteri Besar of Selangor in the matter related to the issue of Yang Berhormat Elizabeth Wong Keat Ping as it was still under police investigation and it involved her political position. It is His Royal Highness’ stance as the Sultan of Selangor to be above politics.

His Royal Highness believes that whatever decision that is going to be made by the Yang Amat Berhormat Dato’ Mentri Besar of Selangor will made with accurateness, fair and with wisdom by taking into consideration the interest of the Rakyat in particular and the State of Selangor generally. His Royal Highness is upset and worried as of late the intrusion of someone’s privacy and private rights was being used to destroy one’s dignity and reputation. It is a sad thing as one’s life and private rights were being made public and subject to public scrutiny by publicising in the mass media.

To Yang Berhormat Elizabeth Wong, His Royal Highness felt sad and sympathised with her as to the unfortunate event she had suffered and hoped that Yang Berhormat Elizabeth Wong will remain calm and be patient in continuing with her life henceforth.”

Dato’ Haji Mohamad Munir bin Bani Dato’ Lela Bakti Private Secretary to His Royal Highness The Sultan Of Selangor




Comments :

1
Anonymous said...
on 

SOALAN CEPU EMAS, ANDA INGIN JADI JUTAWAN: "Siapakah gerangan yang menulis dan menghantar kenyataan SULTAN SELANGOR BERTITAH JANGAN BIADAP dalam isu Sultan Perak"

(1) DYMM Sultan
(2) Setiausaha Sulit Sultan
(3) Puak UMNO
(4) Tanghan Ghaib
(5) Tiada Yang di atas

5 saat dari sekarang

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com