Pray For MH370

Pray For MH370

PESTA BUKU SELANGOR KEMBALI LAGI

Pesta Buku Selangor 2009 bermula 24 Julai hingga 3 Ogos


SHAH ALAM, 2 Julai - Kerajaan negeri Selangor bersama Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) bakal menganjurkan Pesta Buku Negeri Selangor kali keempat, tahun ini.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali berkata ia selaras dengan pelan tindakan kerajaan negeri untuk melahirkan insan yang berilmu dan berkualiti.

Katanya, penganjuran itu juga meletakkan Selangor sebagai “Hub Ilmuan atau Hub Pendidikan”.

“Pesta buku kali ini merupakan antara program yang amat penting dalam kalendar kerajaan negeri Selangor kerana ia merupakan salah satu agenda ke arah pembangunan modal insan yang berkualiti untuk membina rakyat yang berilmu,” katanya.

Dr Halimah berkata demikian ketika berucap melancarkan Pesta Buku Selangor 2009 di Hotel Bluewave dekat.

Pesta Buku Selangor kali ini diadakan selama 11 hari bermula 24 Julai ini di Kompleks PKNS di sini.

Dr Halimah yang juga Pengerusi Lembaga Pengarah PPAS berkata, budaya membaca perlu terus diterapkan kepada semua golongan masyarakat, bukan sahaja untuk santapan minda, malah menjadi ejen perubahan kepada sikap, hati dan minda seseorang.

Sementara itu, Pengarah PPAS, Mastura Muhamad berkata, tahun lalu lebih 90 ribu pengunjung sudah menjadikan Bandaraya Shah Alam sebagai tempat pertemuan ilmuwan mendapatkan bahan bacaan.

Sambutan menggalakkan itu, sekaligus menolak dakwaan bahawa kegawatan ekonomi menjejaskan industri bahan bacaan di negara ini.

“Sekiranya ada yang mengatakan ekonomi meleset sekarang ini memberi kesan kepada ibu bapa untuk membeli buku anak-anak dan mereka sendiri, itu tidak benar.

“Ini kerana daripada yang kita lihat daripada pesta buku antarabangsa yang lalu, kenaikan pembelian buku adalah sebanyak 300 peratus kerana inilah masa mereka untuk menambah ilmu untuk mengatasi masalah yang sedang dihadapi dan mencari panduan-panduan motivasi”, katanya.

ATIQAH YAACOB (TV SELANGOR

Comments :

0 comments to “PESTA BUKU SELANGOR KEMBALI LAGI”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com