Pray For MH370

Pray For MH370

TERCUIT HATI MEMBACANYA

Zambry: KPI Kriteria Utama Pencalonan Wakil Rakyat Pada Pilihanraya Umum Ke- 13

Petunjuk Prestasi Utama (KPI) akan menjadi kriteria terpenting bagi pencalonan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) dan anggota Parlimen Barisan Nasional (BN) di Perak pada pilihan raya umum akan datang, kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Beliau berkata ini bagi memastikan Adun dan anggota Parlimen di negeri itu tidak hanya menjalankan tugas ketika menjelang pilihan raya sahaja.

"Indikator utama yang ditetapkan adalah bagaimana segera wakil rakyat boleh menyelesaikan masalah rakyat," katanya kepada pemberita selepas majlis dailog bersama rakyat di Arena Square di Pengkalan Baru di sini Selasa.

Beliau berkata gerak kerja dan perkhidmatan yang dilaksanakan oleh setiap wakil rakyat akan dipantau melalui KPI berkenaan.

Bagaimanapun, katanya ada sebahagian masalah rakyat tidak dapat diselesaikan segera oleh wakil rakyat kerana wujud halangan daripada segi pentadbiran dan kerenah birokrasi.

Zambry berkata kerajaan negeri berusaha menggunakan pendekatan terbaik untuk mengurangkan kerenah birokrasi dan halangan lain dalam menyelesaikan masalah rakyat.

"Saya ambil contoh, masalah besar rakyat adalah berhubung tanah dengan melibatkan pejabat daerah dan tanah. Ada yang belum dapat geran tanah walaupun sudah tinggal 50 hingga 60 tahun dan semua perkara (masalah yang disuarakan) saya bincangkan dengan setiausaha kerajaan negeri, pegawai daerah dan pasukan kita," katanya.

Ketika diminta mengulas pendekatan sesi bertemu rakyat dan penyelesaian "segera" yang dilakukan oleh beliau itu memperlihatkan seolah-olah wakil rakyat tidak menjalankan tanggungjawab dan amanah yang diberikan oleh rakyat di kawasan berkenaan, Menteri Besar berkata kerajaan negeri dan wakil rakyat saling melengkapi.

"Kita saling melengkapi antara satu sama lain, saling membantu kerana ada perkara yang wakil rakyat tidak dapat selesaikan dan ia juga masalah yang mengambil masa yang agak lama...kaedah saya kita bergerak dengan satu pasukan dengan mereka yang terlibat dalam penyelesaian masalah rakyat," katanya.

-- BERNAMA

Comments :

2 comments to “TERCUIT HATI MEMBACANYA”
Sharps Shooters said...
on 

zambry mmg layak jadi MB Perak

Anonymous said...
on 

ciplak modal Pakatan dibawah kepimpinan Nizar.

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com