Pray For MH370

Pray For MH370

MB SELANGOR SAMPAIKAN BANTUAN KEWANGAN KEPADA SEKOLAH AGAMA DAERAH KLANG

Pada majlis ini, Tan Sri Abdul Khalid menyampaikan bantuan kewangan berjumlah RM2.0 juta kepada 24 buah sekolah agama di daerah Klang. Galeri foto Guru Besar dan Pengetua yang menerima cek dari Dato' MB.














Kerajaan Negeri Alu-alukan Aduan Curi Pasir Di Selangor

KLANG, 2 Julai - Kejadian curi pasir yang semakin kerap dilaporkan oleh pelbagai pihak termasuk pemimpin Barisan Nasional dapat membantu kerajaan negeri memantau kegiatan berkenaan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Dato’ Abdul Khalid Ibrahim berkata, ini kerana pemimpin terdahulu mempunyai banyak maklumat berhubung kegiatan itu ketika mentadbir Selangor.

“Baru kita tahu sekarang ini ramai orang yang curi pasir, tetapi usaha mencuri pasir ini sudah 20 tahun dahulu, mencuri pasir bersama ahli politik, kerajaan terdahulu beri lesen kepada orang-orang untuk ambil pasir sekarang mereka pula yang banyak melaporkan”, katanya.

Abdul Khalid berkata demikian pada sidang media selepas menyampaikan bantuan kewangan kepada sekolah-sekolah agama daerah Klang di Sekolah Rendah Islam Al-Farabi, Kg Delek Kiri, Klang, pagi tadi.

Menurutnya, usaha kerajaan negeri dalam merakyatkan ekonomi Selangor, menunjukan kesan positif apabila semua pihak sedar mengenai hak mereka dan melaporkan sebarang penyelewengan kepada pihak berkuasa.

“Bila kita merakyatkan ekonomi dan rakyat faham, pasir adalah hak rakyat , hasil pasir akan disalurkan kepada rakyat melalui program-program yang dijalankan, maka semua orang akan pantau siapa yang curi pasir dan buat laporan, ini adalah usaha kita yang paling bagus,” tambah Abdul Khalid lagi.

Pada majlis ini, Abdul Khalid menyampaikan bantuan kewangan berjumlah RM2.0 juta kepada 24 buah sekolah agama di daerah Klang.

Beliau berkata, jumlah itu adalah sebahagian dari peruntukan RM6 juta yang diagihkan kepada sekolah agama di seluruh negeri pada tahun ini.

“Sejumlah RM6 juta telah diperuntukkan untuk sekolah agama dan diagihkan mengikut keperluan yang kita nilai, sesetengah itu kita rasakan sudah usang dan tidak layak digunakan di sekolah”, katanya.

Pada majlis ini, Abdul Khalid sempat melakukan upacara meletak batu asas asrama dan bangunan sekolah ini selain melawat bilik-bilik darjah Sekolah Agama Al Farabi berkenaan.

KEMALIA OTHMAN (TV SELANGOR)

Comments :

0 comments to “MB SELANGOR SAMPAIKAN BANTUAN KEWANGAN KEPADA SEKOLAH AGAMA DAERAH KLANG”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com