Pray For MH370

Pray For MH370

KUNJUNGAN HORMAT KM PENANG

Isnin 7 April 2008 | 30 Rabi'ul Awal 1429 Hijrah

Khalid terima kunjungan hormat Guan Eng
Wan Nordin Wan Yaacob
Mon | Apr 07, 08 | 5:48:22 pm MYT

KUALA LUMPUR, 7 April (Hrkh) - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menerima kunjungan hormat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di pejabatnya di Shah Alam.

ImageTurut hadir dalam pertemuan itu ialah, Veteran DAP, Lim Kit Siang; Anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor antaranya Dr Halimah Ali; Teresa Kok Suih Sim; Ronnie Liu; Yaakob Sapari; Rodziah Ismail dan Dr Xavier Jayakumar.

Pertemuan itu antara lain membincangkan tentang hubungan dua hala antara dua negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat itu terutama dalam hal pembangunan dan kepentingan rakyat.

Menteri Besar Selangor yang bercakap dalam sidang medianya selepas pertemuan itu berkata, beliau menyambut baik kehadiran Guan Eng sekaligus mencetus semangat toleransi antara dua negeri ini.

Beliau berkata, setakat ini Selangor sendiri mengharapkan Pulau Pinang boleh memberi pandangan dan nasihat bagaimana pengurusan air yang dibuat syarikat pengurusan air negeri itu.

Ini kerana bagi Khalid, Pulau Pinang adalah antara negeri yang berjaya menguruskan air dengan kos yang rendah berbanding negeri-negeri lain.

Selain itu dalam pertemuan itu juga kedua-dua pemimpin utama kerajaan negeri itu turut menyentuh aspek pendidikan kerana dua negeri ini memiliki tahap pendidikan yang agak baik.

Guan Eng dan Khalid juga turut membincangkan soal kerjasama membangunkan industri dan pelaburan dalam serta luar negara yang mana kedua-dua negeri ini saling mendapat keuntungan dalam kerjasama yang mungkin akan dilaksanakan kelak.

Kedua-dua pemimpin ini menyatakan komitmen membangunkan negeri dengan meletakkan kepentingan rakyat sebagai perkara asas pembangunan.

Selangor dan Pulau Pinang yang memiliki kemajuan yang hampir sama tahapnya akan ditadbir dengan penuh amanah dan kejujuran, janji Guan Eng dan Khalid.

ImageSementara itu Khalid turut ditanya mengenai isu penternakan khinzir di Selangor, namun beliau enggan mengulas berhubung perkara itu.

Dalam hal berkaitan penternakan Khinzir itu, Dr Halimah Ali (PAS) pula berpendirian Islam tidak pernah melarang penternakan khinzir di kalangan bukan Islam.

"Tak ada apa masalah, ini hak kepada bukan Islam.Cuma timbul masalah sentimen di kalangan Melayu seolah-olah babi lebih berat dari masalah rasuah, jenayah dan sebagainya, padahal bagi orang Islam khinzir tak boleh makan (haram) sahaja,"katanya.

Sementara itu maklumat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor memberitahu bahawa esok Menteri Besar akan menerima kunjungan hormat rakan sejawatnya dari Perak, Ir Mohammad Nizar Jamaluddin di pejabatnya di Shah Alam.

Pertemuan itu dijangka akan diadakan pada jam 3.00 petang.

Comments :

0 comments to “KUNJUNGAN HORMAT KM PENANG”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com