Pray For MH370

Pray For MH370

SIAPA AHLI PARTI SABOTAJ BN ? SPR KOT

Tindakan disiplin akan diambil ke atas ahli Umno yang sabotaj BN pada pilihan raya umum lepas


KUALA LUMPUR: Tindakan disiplin akan diambil terhadap ahli Umno yang mensabotaj calon Barisan Nasional (BN) di 14 kawasan Parlimen yang gagal dipertahankan dan menafikan BN daripada memperoleh kemenangan lebih dua pertiga pada pilihan raya umum lepas, kata Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini.

Perdana Menteri berkata berdasarkan analisis parti, beberapa kerusi itu merupakan kawasan putih atau selamat yang sepatutnya dimenangi dan sekali gus memberi kemenangan dua pertiga kepada BN.

Katanya BN juga mengalami kekalahan di negeri Kedah dan Perak di tangan gabungan parti pembangkang akibat sabotaj dalaman di 22 kawasan DUN yang dikenal pasti sebagai selamat.


"Jika tiada masalah ditimbulkan (oleh ahli Umno) di dalam negeri-negeri berkenaan, 14 kawasan Parlimen dan 22 kerusi DUN yang dikenal pasti selamat, kita sepatutnya menang lebih dua pertiga, tidak hilang Kedah dan Perak," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas Majlis Penerangan bersama Presiden Umno untuk jentera penerangan parti dari seluruh negara di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

Abdullah ketika ditanya mengapa ada anggota sanggup mensabotaj calon daripada parti sendiri sehingga mengakibatkan BN gagal memperoleh kemenangan dua pertiga, enggan mengulas lanjut.

Abdullah berkata beliau tidak perlu menyatakan sebab-sebab anggota terbabit bertindak demikian pada masa ini, sebaliknya akan memberi maklumat yang diperlukan kepada Jawatankuasa Disiplin Umno untuk diambil tindakan sewajarnya.

"Perbuatan mereka amat dikesali," kata beliau sambil menegaskan bahawa kemenangan BN pada pilihan raya umum lepas (dengan memperoleh 140 daripada 222 kerusi Parlimen) menunjukkan bahawa rakyat masih mahu beliau dan BN meneruskan usaha membangunkan negara.

Merujuk kepada prestasi BN pada keseluruhannya pada pilihan raya umum lepas Abdullah berkata beliau menganggapnya sebagai tanda rakyat mengingatkan kerajaan bahawa apa yang dilakukan setakat ini belum mencukupi.

"Oleh demikian, kita akan memperkukuhkan semula parti dan memperbaiki lagi pemerintahan," kata beliau sambil mengulangi: "Saya tidak akan lari dari tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan."

Abdullah yang sebelum ini menegaskan bahawa beliau akan terus menerajui kerajaan dan Umno, berkata perkara itu merupakan antara inti pati penerangan beliau kepada jentera penerangan parti pada majlis penerangan tersebut dan beliau mahu mereka menyampaikan mesej ini ke peringkat akar umbi parti.

Abdullah berkata beliau juga menimbulkan pada majlis itu, yang berlangsung lebih dua jam, pelbagai tuduhan terhadap kepimpinan beliau.

"Ada pihak mendakwa kononnya tiada kebebasan (dalam parti dan kerajaan) dan semua orang takut untuk menyuarakan pendapat dan pandangan. Tapi ada pula kata saya ini lembik, kenapa pula mereka takut (pada orang lembik)?" kata beliau.

Perdana Menteri juga berkata tuduhan sesetengah pihak bahawa kononnya menantu lelaki beliau Khairy Jamaluddin merupakan orang yang 'menentukan segala-galanya' dilakukan oleh mereka yang suka membuat tuduhan tanpa batasan dan bersikap 'terus menghentam' sahaja.

Katanya, bagaimanapun beliau mendapati anggota-anggota Umno sudah mulai berani bersuara memberi pandangan terhadap pihak-pihak yang melemparkan tuduhan dan kritikan terhadap parti dan kepimpinan kerajaan.

Abdullah berkata rakyat sebenarnya tidak dapat menerima anggota Umno terus bersengketa sesama mereka dan mahu parti itu meneruskan usaha-usaha untuk menjayakan apa yang telah dijanjikan kepada mereka semasa pilihan raya secepat mungkin. - Bernama

Comments :

0 comments to “SIAPA AHLI PARTI SABOTAJ BN ? SPR KOT”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com