Pray For MH370

Pray For MH370

SPEKULASI UNISEL TERJAWAB

Rentetan peristiwa yang berlaku di Unisel bagi sesetengah pihak memaparkan ketidakprihatinan dan ketidaktegasan Exco Pendidikan dalam menangani isu dan kemelut yang berlaku dalam institusi pendidikan milik kerajaan negeri Selangor seperti di Unisel dan Yayasan Selangor.

Dalam satu post beberapa bulan yang lalu tetang sistem pentadbiran negeri Selangor yang telah wujud sekian lama yang digunapakai dalam membuat keputusan telah kami terangkan, yang mana maklumat tersebut telah dikutip dari laman web Kerajaan negeri Selangor. Ia merupakan sinthesis dari pelbagai agensi dan majlis tindakan.

Pihak Pengerusi Tetap satu-satu portfolio atau jawatankuasa hanya bertindak mengikut garispanduan serta prosedur kerja yang standard. Sebarang bentuk polisi baru atau agenda baru perlu dimaklumkan kepada YAB Dato' MB dan dibincangkan dalam Mesyuarat Mingguan Exco. Pemuafakatan serta perbincangan antara ahli Majlis Mesyuarat dari PKR, DAP dan PAS berlaku sepanjang masa.

Dalam hal Yayasan Selangor serta anak syarikatnya, badan induk yang bertanggungjawab ialah Pendidikan Industri Yayasan Selangor Bhd (PIYSB) yang dianggotai oleh individu terpenting dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor seperti Dato' Setiausaha negeri selangor, Dato Paduka penasihat Undang-undang, Dato' Pegawai Kewangan Negeri dan lain-lain.

Sila lihat bagaimana secara teorinya Menteri Pendidikan Tinggi mengulas isu Razali Agus. Apabila kena batang hidung sendiri contohnya, dalam kes UIA dan Sanusi Junid, apa kata dan tindakan beliau dalam kes pemecatan Sanusi sebelum tamat tempoh kontrak.


Ulasan Exco Pendidikan tentang bagaimana kontrak Razali Agus yang telah tamat tidak di sambung semula termuat di akhbar Sinar Harian bertarikh 30hb Jun 2008 serta telah diulas oleh kolumnis Rahman Shaari di bawah "Bicara Selasa" akhbar yang sama. Ini jawaban dan kenyataan akhbar Lembaga Pengarah PIYSB yang telah disiarkan dalam Sinar Harian bertarikh 1hb Julai 2008.

Comments :

0 comments to “SPEKULASI UNISEL TERJAWAB”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com