Pray For MH370

Pray For MH370

MAT SABU RASMIKAN MUKTAMAR DEWAN MUSLIMAT DI IPOH


Antara jentera parti yang sanggat komited dalam kerja-kerja pilihanraya seperti merayu undi dan lawatan rumah ke rumah ialah Muslimat. Mereka melakukan kerja pilihanraya tanpa menghiraukan penat lelah serta keselamatan diri mereka.

Muslimat terus mantap pamerkan komitmen pilihan raya


Nuha Rahim & Roy Rasul

Harakahdaily
IPOH, 14 Ogos(Hrkh)- Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata walaupun muslimat kadang-kadang di maki hamun, dikejar dengan parang mereka tetap menjalankan tugas terutamanya untuk kempen pilihan raya.

"Bukan sahaja sanggup berkorban tetapi juga sanggup berkongsi," guraunya sambil menjeling pada isterinya yang turut berada di atas pentas.

Malah, jelasnya, tuduhan golongan sekular bahawa wanita sebagai masyarakat kelas kedua dan hanya mampu berperanan di dapur adalah tidak benar.

Sebaliknya muslimat PAS hari ini membuktikan dengan kembali menjadi lebih cemerlang. Mereka sudah berada di parlimen dan berperanan hebat di Dewan Negara.

"Pada kali ini, tanggapan negatif terhadap PAS telah dikikis apatah lagi terhadap muslimat kerana tidak pernah kita bermimpi calon muslimat kita menang di kawasan majoriti bukan Islam. Malah, pada pilihanraya umum yang lalu, muslimat kita yang bertudung labuh menang majoriti yang besar tanpa mengubah identiti. Hanya ubah minda dan fikiran, " ujarnya semasa merasmikan muktamar Dewan Muslimat PAS Pusat ke-48 di Hotel Hillcity,dekat sini hari ini.

Tambahnya, tanpa pengorbanan mereka, parti tidak akan boleh ke mana-mana dan jelas ini menggambarkan peranan muslimat cukup penting.

"Saya sendiri apabila ada demonstrasi pada mulanya berasa takut.Mahu ke bilik air kadang-kadang berkali-kali, bagaimanapun apabila ke tempat demonstrasi?

"Namun,apabila saya lihat wajah-wajah muslimat, seperti Ketua Wanita Parti KeADILan Rakyat, Zuraidah Kamaruddin, Peguam Latiefa Koya dan Setiausaha Muslimat PAS, Aiman Athirah Al-Jundi, semangat saya terus datang. Mereka yang selalu menjaga saya, katanya sambil disambut gelak ketawa para hadirin.

Hakikatnya kita tidak akan menganiayai wanita seperti mereka (Umno) setelah digunapakai diletup, dibuang begitu sahaja, katanya berseloroh.

Seterusnya beliau menyarankan agar kaum muslimat sewajarnya mencontohi isteri Rasulullah saw, Saidatina Khadijah yang hartawan, jelitawan tetapi masih tetap sanggup berkorban untuk perjuangan.

Tentang Masalah Pakatan Rakyat

Berkaitan masalah dalaman yang dihadapi dalam Pakatan Rakyat, beliau mengiakannya. Namun, katanya,masalah yang timbul boleh diselesaikan melalui meja rundingan.

"Masalah kita tidak besar seperti dalam Umno. Bahkan hari demi hari kita bertambah kasih. Kami, rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, bercerai kasih, talak tiada. Bagaikan rambut tersimpul mati. Inginku mati di hujung kuku, inginku berkubur di tapak tangan. Begitulah kasih sayang dalam Pakatan Rakyat," katanya bermadah sambil mendapat tepukan yang gemuruh daripada sidang hadirin.

Mengambil alih kerajaan dari tangan Barisan Nasional

Menyentuh mengenai perjuangan asal Parti Islam SeMalaysia, Mohamad menjelaskan bahawa perjuangan PAS bukan mengambil alih Barisan Nasional.

Menurutnya, kalau mahu mengambil alih kerajaan tapi masih mengamalkan perangai yang serupa seperti rasuah, nepotisme, membina kekayaan, tidak mengikut peraturan dan sebagainya, itu bukan perjuangan yang berdasarkan pada Islam.

"Perjuangan Islam ialah meruntuhkan jahiliyah dan menegakkan Islam atas keruntuhan jahiliyah itu,"tegasnya.

Beliau berkata,khususnya PAS bukan hanya untuk mengambil alih bagi menukar Menteri Besar, Exco, wakil rakyat, ahli majlis, tok penghulu.

Kalau itu yang berlaku,tegasnya, ia memburukkan lagi Islam dan nama baik Islam.

Bagaimanapun, beliau berkeyakinan lima buah negeri yang diperintah Pakatan Rakyat tidak sekali-kali sama dengan ketika di bawah pemerintahan Barisan Nasional.

Katanya, PAS dan Pakatan Rakyat akan bertahan dengan islah dan muhasabah termasuk 'check and balance' dari semasa ke semasa supaya kerajaan terus kukuh.

Comments :

0 comments to “MAT SABU RASMIKAN MUKTAMAR DEWAN MUSLIMAT DI IPOH”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com