Pray For MH370

Pray For MH370

Artis patut memain peranan menangani gejala sosial

23/1/11
Bukit Tinggi, Klang

   Jawatankuasa Tetap Pembangunan Modal Insan Kerajaan Selangor meneruskan jelajah GeMS (GENERASI IDAMAN SELANGOR) siri yang ke 6 bagi meuar-uarkan kepada semua pihak terutama pimpinan daerah dan masyarakat setempat mengenai dasar baru yang dibawa di negeri Selangor yakni usaha serius mengatasi gejala sosial yang menjadi satu krisis utama dalam masyarakat di negeri Selangor.
Pendekatan inklusif kerajaan Selangor yang telah melibatkan semua pejabat daerah dan pihak berkuasa tempatan(PBT), JABATAN DAN AGENSI KERAJAAN yang berkenaan seperti PDRM,Pelajaran, Kebajikan, JAIS, LEMBAGA ZAKAT SELANGOR,AADK,Kesihatan,NGO, Penghulu, ketua kampung, PeNGGERAK BELIA TEMPATAN,Persatuan wanita,nazir masjid dll.
   Pelbagai aktiviti yang melibatkan pelbagai golongan sasar seperti soccer street, rock climbing, pertandingan gubahan tuala, bercerita, pertandingan motor tercantik.
Pada malamnya KONSERT GeMS DIADAKAN BAGI golongan yang meminati seni.
Ia diselangkan dengan bicara santai bersama USTAZ NAZMI dan YB DR HJH HALIMAH ALI selaku Pengerusi Jawatan GeMS Negeri Selangor.

Penyanyi terkenal, AMY SEARCH dan Akil Hayy serta kumpulan MESTICA mewarnai malam tersebut untuk memberi konsep berhibur yang tertib dan sopan sambil mendapat sentuhan spiritual yang diberi secara bersahaja dan santai.Kaedah ini lebih berkesan dalam proses mendidik jiwa-jiwa yang gersang bagi memagar mereka daripada terjerumus terus ke lembah dosa dan maksiat.

Comments :

0 comments to “Artis patut memain peranan menangani gejala sosial”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com