Pray For MH370

Pray For MH370

HAPUS ISA HAPUS AUKU SEKALI!

HAPUSKAN AUKU  UNTUK LONJAKKAN KEUPAYAAN MODAL INSAN

Tahniah kepada YAB Perdana Menteri kerana mengambil langkah wajar untuk menghapuskan undang-undang rimba ISA. Untuk lebih lengkap beliau harus menghapuskan undang-undang AUKU yang dianggap penjara akal fikiran siswa-siswi di Malaysia
    Demi masa depan Malaysia, bakal modal insan di Institusi Pengajian Tinggi perlu diberi ruang yang luas untuk membina jati diri, belajar untuk menjadi individu berani supaya mampu berdaya saing dan pantas bangkit semula sekira tergelincir daripada landasan yang betul. Mereka juga sepatut berupaya menyata yang hak dan cekap menangkis yang batil. Mereka wajar diberi kebebasan menyuarakan pendapat, mengutarakan ketidakpuasan hati dengan cara tertib dan sopan.
   
     Mahasiswa-mahasiswi sudah dalam lingkungan umur dewasa. Mereka sudah ada pengalaman. Mereka lebih terdedah kepada informasi maya yang mencuitkan mereka untuk respon.Ini adalah reaksi yang normal dan sihat.Ini adalah proses pembelajaran hidup sebenar untuk mahasiswa yang berguna, bernilai untuk mencorak masa depannya.Sudah tentu kadang-kadang mereka akan mengambil tindakan atau mengeluar pendapat yang tersasar daripada kenyataan.Sekiranya pelajar-pelajar lain dan mana-mana pihak diberi kebebasan untuk memberi respon kepada reaksi tadi, sedikit sebanyak mereka akan mula mengerti bagaimana mahu bertindak dengan sesuatu berita, kenyataan atau pemberitahuan. Dengan kata lain mereka akan belajar untuk menjadi lebih matang.
  Kerajaan yang professional dan berwibawa serta mempunyai yakin diri yang tinggi tidak akan rasa tergugat dengan kebebasan bersuara pelajar IPT. Kerajaan berintegriti ini akan mengalu-alukan teguran, kritikan bahkan gelagat demonstrasi mahasiswa-mahasiswi yang tidak puas hati dengan mana-mana isu.Sekiranya yang dibangkitkan oleh para pelajar itu benar dan hujjah mereka munasabah, kerajaan akan mengambilkira dalam proses membuat keputusan. Sekiranya rungutan/desakan mereka adalah disebabkan emosi dan kurang maklumat mereka akan di beri taklimat dan diterangkan dengan niat dan cara mendidik mereka sebagai bakal modal insan.
     AUKU sudah memberi konotasi mengongkong yang melemahkan daya juang, sifat berani dan menggugat keupayaan bersuara generasi pelapis pemimpin negara ini. Segelintir  golongan yang mempunyai bakat kepimpinan dan mempunyai kecenderungan politik akan terbantut dan menjadi ‘pengikut’ yang derita dalam diam dan kegusaran ini menyebabkannya menjadi pembangkang tegar kerajaan yang dilihat sentiasa menghalang hak bersuaranya.
AUKU sudah tidak relevan.Saya selaku Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan Tinggi mengesyor kerajaan Malaysia membatalkan AUKU sekaligus dengan ISA.
YB Dr Hjh Halimah Ali
EXCO Pendidikan,Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor
16.9.11

Comments :

0 comments to “HAPUS ISA HAPUS AUKU SEKALI!”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com