Pray For MH370

Pray For MH370

AMALNITA dilancarkan oleh EXCO PEMBANGUNAN MODAL INSAN SELANGOR

 18.5.12
SHAH ALAM
SELANGOR

Yayasan Amal Malaysia sekali lagi mengorak langkah maju ke depan dengan mengetengahkan gerak kerja yang menumpu perhatian kepada golongan modal insan yang kritikal dan utama dalam sesebuah masyarakat yakni wanita.

Biro Pembangunan Wanita dan Keluarga Yayasan Amal Malaysia menyediakan platform baru untuk meneliti dan membantu dalam pembangunan wanita dan keluarga di Malaysia di samping NGO dan badan-badan lain yang berkongsi minat dan tumpuan yang sama.

    Majlis ringkas tapi penuh bererti itu telah dirasmikan oleh YB Dr Hjh Halimah Ali selaku EXCO Pembangunan Modal Insan Selangor yang menyatakan dalam ucapannya bahawa wanita adalah modal insan yang memberi kesan yang sangat banyak, mendalam dan berpanjangan kepada insan di sekelilingnya terutama sekali ahli keluarga. Wanita bekerja mendapat ganjaran gaji dan upah daripada majikan. Namun kerja menjaga anak dan rumah lazimnya tidak diberi ganjaran.
    Wanita yang bekerja sepenuh masa di rumah mengurus rumahtangga dan anak-anak memang tidak diberi upah.Namun mereka juga adalah modal insan yang menyumbang kepada kejayaan mahupun kegagalan suami dan anak.

Modal insan berupa wanita ini sekiranya tidak di fokuskan pembangunan mereka akan memberi natijah yang buruk. Kegagalan wanita membangun diri sendiri untuk menjadi insan yang berkesan dalam hidup akan menimbulkan banyak masalah sosial pada kaum mereka dan juga anak-anak yang mereka lahir dan besarkan.

Komitmen Yayasan Amal membantu kerajaan Selangor dalam kempen anti zina telah mendapat pujian banyak pihak samada jabatan dan agensi kerajaan Selangor mahupun NGO dan AJK MASJID di seluruh Selangor. Keenam-enam siri kempen anti zina yang dianjurkan oleh GeMS telah diketuai oleh Yayasan Amal Malaysia.

Dengan penampilan Biro Pembangunan Wanita dan Keluarga satu jenama baru yang sangat mesra wanita iaitu AMALNITA diharapkan akan melonjakkan lagi komitmen membantu dengan amal kebajikan membangunkan komponen masyarakat  yang utama yakni wanita dan keluarga.

Penampilan bekas penyanyi terkenal AISHAH sebagai duta AMALNITA juga telah menyerikan majlis dengan perkongsian hijrah hidup dirinya sebagai pemangkin promosi perubahan kepada wanita yang masih tercari-cari erti kehidupan.

AISHAH juga telah memberi komitmen untuk sama-sama beramal dengan AMALNITA sebuah outreach program untuk memberi alternatif kepada wanita bersama dalam program pembangunan diri dan keluarga.
Turut hadir Presiden Yayasan Amal Malaysia, Hj Husin Ismail dan Naib Presiden Yayasan Amal, YB Dr Rani Othman serta Pengerusi Biro Amalnita Negeri. 

Comments :

0 comments to “AMALNITA dilancarkan oleh EXCO PEMBANGUNAN MODAL INSAN SELANGOR”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com