Pray For MH370

Pray For MH370

ELI WONG SERAH SURAT LETAK JAWATAN TETAPI KEPUTUSAN DITANGGUH

"Bagaimanapun, demi kepentingan parti, saya telah memutuskan untuk menawarkan peletakan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor dan juga Adun Bukit Lanjan." kata Eli Wong yang telah di'aibkan.

Mesyuarat petang tadi menasihatkan agar Eli mengambil cuti dan kedudukan beliau selaku Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri akan dibincang dengan DYMM Tuanku Sultan Selangor. Manakala kedudukan selaku ADUN akan diputuskan olih pimpinan parti satelah berbincang dengan beliau nanti. Teks kenyataan akhbar beliau di bawah.

Elizabeth tawar letak jawatan atas dasar prinsip



Elizabeth Wong, 37, mengumumkan pendiriannya untuk meletakkan jawatan Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar serta Adun Bukit Lanjan ekoran penyebaran gambar dan video separuh bogel kepada umum.

Atas dasar prinsip sebagai exco kerajaan Pakatan Rakyat beliau mengumumkan pendirian tersebut dalam sidang media jam 11.40 pagi di Ibu Pejabat KeADILan Pusat, di sini.

Ketika Elizabeth mengumum menawarkan diri meletakkan jawatan, lebih 25 penyokongnya berteriak meminta agar Adun Bukit Lanjan itu beliau tidak berbuat demikian.

Penyokong beliau yang hadir pada sidang akhbar pagi tadi turut membawa kain rentang menyatakan sokongan terhadapnya dan memberikan beberapa kalungan bunga.

Turut hadir dan memberi kenyataan dalam sidang itu, Ketua Muslimat PAS, Ustazah Nuridah Mohd Salleh; Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin; Exco Kerajaan Negeri Selangor, Teresa Kok, Dr Xavier Jayakumar dan Naib Presiden KeADILan, R Sivarasa.

Elizabeth membacakan kenyataan media dengan nada sebak ketika menyatakan, "Bagaimanapun, demi kepentingan parti, saya telah memutuskan untuk menawarkan peletakan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor dan juga Adun Bukit Lanjan."

Penyokong-penyokongnya terus melaungkan supaya Elizabeth tidak meletakkan jawatan dan mereka akan tetap memberi sokongan padu.

"Saya menerima sokongan padu daripada keluarga, pemilih kawasan saya, rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, sahabat dan masyarakat umum," katanya.

Beliau akan berbincang dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk mengatur penyerahan tanggungjawabnya dengan baik. Saya akan meneruskan khidmat untuk rakyat dan berjuang untuk keadilan di Malaysia," katanya.

Sementara itu Ustazah Nuridah Mohd Salleh menegaskan perkara yang menimpa Elizabeth itu menjelaskan, BN sebenarnya tidak mampu untuk menerima kekalahan mereka dalam pilihan raya di mana-mana negeri.

Beliau berkata, pimpinan BN akan cuba sedaya upaya mencari berbagai cara untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di mana-mana.

"Saya mewakili Dewan Muslimat PAS Pusat berharap seluruh kepimpinan Pakatan Rakyat akan terus bersiap sedia kerana mungkin banyak lagi akan mereka lakukan terhadap kita," katanya yang terharu dengan kejadian menimpa Elizabeth.

Beliau yang mengenali Elizabeth dan sama-sama berada dalam Gerakan Mansuhkan ISA amat menghormati keputusan dan menyerahkan kepada pucuk pimpinan parti KeADILan untuk menentukan sikap seterusnya.

"Saya berharap rakyat akan terus memberikan sokongan yang padu sehingga Umno-BN tumbang daripada menjadi pemerintah negara," tegasnya.

Tambah Nuridah, BN sudah terlalu lama dan mereka sebenarnya sudah tidak berupaya untuk meneruskan agenda rakyat sebab itu mereka melakukan apa cara bagi memastikan harapan berterusan.

Naib Presiden KeADILan, R. Sivarasa pula berkata, pihaknya menerima keputusan Elizabeth dengan berat hati tetapi bersedia untuk menghadapi pilihan raya kecil jika diadakan.

Sivarasa menegaskan, Pakatan Rakyat bersedia menghadapi pilihan raya kecil di Perak, di Kedah dan juga di sini di Selangor.

Saidah Hairan /tmj/ harakahdaily




PRESS RELEASE
17 Feb 2009

The events of the past two days have shown an insidious and underhanded attempt by certain quarters to smear my reputation. My personal life and privacy have been violated.

These people have conspired to undermine my credibility both as a Selangor State Exco Member as well as a Keadilan leader. Although the smear campaign directed towards me has caused me a lot of anguish, I am aware that the real objective is to discredit Parti Keadilan Rakyat.

I have done nothing wrong.

I wish to state that I am not ashamed of my sexuality as a woman and as a single person. I have broken no law. I stand by the fundamental principle in a democracy that everyone has a right to privacy.

Parti KeADILan Rakyat stands for ‘new’ politics that holds justice and human rights as core values which transcend gender, ethnicity and class. ‘New’ politics also means we rise above gutter politics.

It is precisely this that I believe that these attacks will continue with greater intensity, and I have no doubt that Umno and Barisan Nasional will continue to manipulate the situation. Accordingly, I have decided to make a stand, in the interest of the party and its struggle for the people.

I have received overwhelming support from my family, my constituents, Pakatan Rakyat colleagues, friends and the general public. However, in the interest of my party, I have decided to offer my resignation as a Selangor State Exco Member as well as the State Assemblywoman for Bukit Lanjan.

I will discuss with the Menteri Besar to arrange for the proper handover of my responsibilities. I will continue to serve the people and fight for justice in Malaysia.

Last but not least, I am very grateful to the people who have placed their trust in me and my party, and I thank them for the opportunity that they have given me to serve. Words cannot possibly express my eternal gratitude to outstanding staff members and fellow ADUNs, and most of all, my Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim who has given me his unwavering support and the opportunity to work with him.

If I have let anyone down or offended anyone, I offer my sincere apologies.



ELIZABETH WONG
ADUN BUKIT LANJAN
EXCO for Tourism, Consumer Affairs and the Environment

Comments :

0 comments to “ELI WONG SERAH SURAT LETAK JAWATAN TETAPI KEPUTUSAN DITANGGUH”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com