Pray For MH370

Pray For MH370

ISRAEL GUNA BOM BUNKER BUSTER UNTUK MUSNAH TEROWONG DI GAZA

Cuba kita bayangkan kerosakan pada harta benda dan trauma kepada penduduk Gaza dari segi fizikal dan mental-emosi setiap kali bom bunker buster digugurkan dan meletup. Seorang penulis di Malaysiakini dan akhbar the Star masing-masing mempersoalkan tindakan rakyat Malaysia yang cuba memboikot produk Israel dan US kerana pada pendapat kedua-dua penulis, HAMAS yang patut dipersalahkan kerana melancarkan roket ke arah jajahan selatan Israel.

Saya cadangkan kedua-dua mereka mengkaji sejarah Palestine dan bagaimana regime Israel tertegak. HAMAS mahukan pintu masuk ke Gaza dibuka dan peruntukan kewangan untuk pentadbiran Gaza dari Pihak Berkuasa Palestine (Palestinian Authority) di bawah Mahmoud Abbas diberikan balik seperti sebelum HAMAS memenangi pilihanraya tahun 2006. HAMAS juga meminta sekatan perdagangan terutama bahanapi ditarik balik.

Tahukah saudara, setiap roket yang dilancarkan ke Israel oleh HAMAS yang hanya mampu merosakkan bangunan, Regime Zionist membalasnya dengan menggugurkan bom dari jet pejuang, tembakan peluru dari laut Mediterranean, serangan darat dalam bentuk tembakan dari kereta kebal dan misil. Kini, regime zionist menggunakan bom fosforus serta bunker buster. Ketika tulisan ini disediakan seramai 971 orang Gazan terbunuh manakala hanya 13 orang tentera regime Israel maut pada hari ke-19 peperangan. Bagaimana pula dengan mereka yang cedera parah serta kerosakan harta benda. Apakah ada hari esok untuk penduduk Gaza.

Bunker-busting bombs hit Gaza

Jan 13 - A Reuters cameraman has filmed dramatic footage of some of the many massive explosions caused by Israeli air strikes in Gaza.

Israeli war planes continue to pound the southern Gaza town of Rafah.

The town is one end of a network of thousands of tunnels under the Egypt-Gaza border which have been used for smuggling everything from weapons to livestock into the blockaded Gaza Strip.

Israeli warplanes have been using 'bunker-busting' bombs in a bid to collapse the tunnels.

REPORTS BY REUTERS

VIDEO BAGAIMANA BOM BUNKER BUSTER BERTINDAK


Comments :

0 comments to “ISRAEL GUNA BOM BUNKER BUSTER UNTUK MUSNAH TEROWONG DI GAZA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com