Pray For MH370

Pray For MH370

KES ISTIMEWA YANG MAMPU MENILAI HALATUJU SPRM

Pengagihan saham khas sebanyak 1.5 juta unit untuk Bumiputera pada 1993 oleh seorang menteri ketika itu KINI dipertikaikan dan dokumen diserahkan kepada SPRM, walhal banyak lagi kes besar dan berprofil tinggi tidak "nampak cahaya matahari".

Ini jelas menunjukkan GERAK mempunyai agenda tersendiri. Tahniah. Awas, kelajuan anda menyelongkar dan menggali dokumen sedang diperhatikan.

Gerak Serah Dokumen Babitkan Kes Rasuah Bekas Menteri

Gerakan Rakyat Anti Korupsi (GERAK) Jumaat menyerahkan dokumen yang didakwa tuduhan penyalahgunaan kuasa oleh seorang bekas menteri, yang melibatkan pengagihan saham khas sebanyak 1.5 juta unit untuk Bumiputera pada 1993, kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Setiausaha GERAK Siti Faridah Abdul Samad dan dua anggota jawatankuasanya Adlin Jalaluddin dan Wan Afifi Wan Zainuddin menyerahkan dokumen setebal 12 muka surat itu kepada pegawai-pegawai penyiasat SPRM di sini.

"GERAK berharap agar SPRM dapat menjalankan siasatan yang menyeluruh terhadap kes ini dan sekiranya wujud bukti yang kukuh berkaitan kes, maka pihak yang terbabit perlu menjalani proses undang-undang," katanya.

Siti Faridah berkata pengagihan saham khas Bumiputera pada asasnya adalah untuk memenuhi pegangan ekuiti Bumiputera selaras dengan Dasar Ekonomi Baru.

Pengagihan saham khas Bumiputera itu didakwa diberikan kepada seorang anggota keluarga bekas menteri itu.

"Pengagihan saham kepada anggota keluarga yang membabitkan jumlah 1.5 juta unit saham ini tidak wajar dilakukan kerana ia memperlihatkan amalan kronisme yang dilakukan dengan menggunakan kuasa (menteri) ada," katanya.

Beliau berkata dokumen itu telah dihantar ke pejabat GERAK oleh seorang pengadu yang tidak dikenali melalui pos minggu lepas.

BERNAMA

Comments :

0 comments to “KES ISTIMEWA YANG MAMPU MENILAI HALATUJU SPRM”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com