Pray For MH370

Pray For MH370

JJ MUNGKIN BENDAHARI AGUNG UMNO YANG BARU

Spekulasi dan khabar angin bertiup kencang apa yang bakal
berlaku dalam UMNO yang akan diumumkan
selepas mesyuarat Majlis Tertinggi esok. Tak sabar nak tunggu perkembangan sensasi dan terkini. Saya rakyat prihatin dan peduli.


Tengku Adnan Kekal, Tiga Negeri Alami Perubahan?


Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor besar kemungkinan akan mengekalkan jawatannya, manakala Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis, mungkin dilantik bendahari agung yang baru, kata beberapa sumber parti itu di sini.

Jamaludin memenangi kerusi Majlis Tertingi Umno -- badan pembuat dasar tertinggi parti itu, yang mempunyai 25 anggota dipilih -- pada pemilihan parti berkenaan baru-baru ini.

"Nama mereka mungkin diumumkan selepas mesyuarat Majlis Tertinggi esok," kata sumber itu.

Mesyuarat berkenaan Jumaat, yang akan dipengerusikan Datuk Seri Najib Tun Razak, adalah yang pertama bagi beliau selepas mengambil alih jawatan perdana menteri dan presiden Umno.

Najib juga berkemungkinan melantik ketua penerangan baru parti itu. Walaupun beberapa nama disebut sebagai calonnya, tetapi yang paling menonjol ialah naib presiden Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Bendahari agung Umno sekarang ialah Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi, manakala Tan Sri Muhammad Muhamad Taib menyandang jawatan ketua penerangan.

Sumber itu juga berkata sekurang-kurangnya tiga negeri mungkin mempunyai ketua perhubungan baru iaitu Perlis, Perak dan Selangor.

Jawatan ketua penerangan Umno Perak kini disandang oleh Najib dan beliau dipercayai akan menyerahkan jawatan itu kepada, sama ada Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Mohd Zambry Abdul Kadir atau timbalan ketua perhubungan negeri sekarang, Ahmad Zahid.

Juga disebut-sebut bahawa Datuk Seri Dr Md Isa Sabu, yang menyandang jawatan Menteri Besar Perlis, mungkin dilantik ketua perhubungan baru bagi negeri itu, manakala Najib sendiri mungkin mengambil alih jawatan ketua perhubungan Umno Selangor.

Kini, jawatan ketua perhubungan Umno Perlis disandang Datuk Seri Shahidan Kassim, manakala Muhammad, yang gagal dalam pertandingan bagi merebut jawatan naib presiden Umno baru-baru ini, mengetuai Selangor.

Muhammad, yang sebelum ini menyandang jawatan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, tidak tersenarai dalam Kabinet baru pimpinan Najib.

Sementara itu, banyak pihak tidak sabar untuk mengetahui sama ada Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said, yang juga ketua perhubungan Umno negeri itu, akan mengekalkan jawatan berkenaan memandangkan beliau menghadapi masalah dengan beberapa pemimpin Umno negeri.

Najib juga dijangka mengumumkan nama 10 anggota Majlis Tertinggi Umno yang dilantik.

Ditanya Khamis tentang mesyuarat yang akan diadakan esok, Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin enggan memberi butiran lanjut, selain mengesahkan bahawa barisan kepimpinan parti itu akan mengalami beberapa perubahan.

"Tunggu dan lihat sajalah nanti. Pasti akan ada perubahan," katanya sambil menambah bahawa langkah itu diambil bagi mengukuhkan Umno.


BERNAMA

Comments :

1
Unknown said...
on 

Siapa pun mereka..hasilnya tetap sama..Kalau dah matlamat untuk 'kantong'..tetap tak kemana..Just macam tukar baju je...nothing !

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com