Pray For MH370

Pray For MH370

JETI AWAM PULAU KETAM : KERAJAAN SELANGOR KOMITED BERI KEMUDAHAN

PENJELASAN ADUN SELAT KLANG ISU JAPK

EXCO MTES (Mesyuarat Tindakan Ekonomi Selangor) pada 03 Julai 2009 telah memutuskan untuk mengarahkan UPEN (Unit Tindakan Ekonomi Selangor) bertindak sebagai Sekretariat bersama dengan Jabatan Perancang Bandar, MPK (Majlis Perbandaran Klang), Pejabat Tanah Klang dan Lembaga Urusan Air Selangor (LUAS) bagi mengenalpasti lokasi yang paling sesuai untuk ditempatkan JETI AWAM PULAU KETAM (JAPK) untuk kemudahan penduduk Pulau Ketam dan Sungai Lima serta pengguna lain.

Saya selaku ADUN Selat Klang telah membawa masalah yang dihadapi oleh rakyat yang tinggal di Pulau Ketam dan Sg Lima yang mutakhir ini resah dan gelisah apabila JETI AWAM PULAU KETAM "tenggelam". Pengguna telah menggunakan jeti Jabatan Perikanan buat sementara waktu tetapi tersebar satu khabar angin mengatakan kebenaran menggunakan jeti ini akan ditamatkan pada penghujung Julai 2009.

Mereka telah didalangi oleh pihak-pihak tertentu untuk untuk mengadakan piket. Dilaporkan MCA diketuai oleh Peengerusi JKKKP telah menyewa bot untuk penduduk Pulau Ketam agar datang beramai-ramai ke tanah besar serta makan minum ditanggung. Tujuan berdemonstrasi ialah untuk mendapatkan jeti percuma tanpa berbayar dari Kerajaan Negeri Selangor.

Satu jeti swasta berbayar bagi penduduk Pulau Ketam dan Sg Lima kini sedang dibina oleh syarikat ASA Niaga Sdn Bhd, pemilik Projek Harbour City yang telah diberi tanah oleh kerajaan Barisan Nasional di bawah Dr Khir Toyo. Sila rujuk SINI.

Dalam perancangan Kerajaan Barisan Nasional, mereka telah lupa tentang nasib penduduk Pulau Ketam dan Sg Lima apabila mahu menswastakan pelabuhan dan jeti. Barisan Nasional lupa bahawa penduduk Pulau Ketam yang rata-ratanya nelayan terpaksa menggunakan bot dan feri bagi tujuan berulangalik ke tanah besar Pelabuhan Klang serta menjual tangkapan ikan dan mendapatkan bekalan dari Pelabuhan Klang dan Klang sendiri.

Alhamdulillah, atas dasar keprihatinan dan merakyatkan ekonomi Selangor, Dato' MB serta para Exco yang lain telah sebulat suara bersetuju agar Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengkaji serta membina JTPK kekal di suatu tempat yang sesuai serta strategik untuk penduduk dalam urusan mereka seharian.

Sila lihat kenyataan akhbar Dato' MB di bawah.

Comments :

0 comments to “JETI AWAM PULAU KETAM : KERAJAAN SELANGOR KOMITED BERI KEMUDAHAN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com