Pray For MH370

Pray For MH370

LEBUHRAYA 14.7km BERNILAI RM750 JUTA

Dalam diam-diam penduduk Shah Alam dikejutkan dengan satu lebuhraya bertol.
Lebuhraya yang diuruskan Projek Lintasan Kota Holdings Sdn Bhd (Prolintas) kini sudah pun 90 peratus siap dan dijangka siap sepenuhnya pada Mac tahun depan. Bersedialah untuk membayar tol.

L/Raya Kemuning-Shah Alam Dijangka Beroperasi Pertengahan Tahun Depan

SHAH ALAM, 28 Nov (Bernama) -- Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA) sepanjang 14.7 kilometer bernilai RM750 juta yang menghubungkan Kota Kemuning di Lebuhraya Kesas dengan Dataran Shah Alam di Lebuhraya Persekutuan dijangka memulakan operasinya pertengahan tahun depan.

Pengurus Besar LKSA Rostam Shahrif Tami berkata lebuhraya itu yang diuruskan Projek Lintasan Kota Holdings Sdn Bhd (Prolintas) itu kini sudah pun 90 peratus siap dan dijangka siap sepenuhnya pada Mac tahun depan.

Rostam berkata projek itu melibatkan pembinaan jajaran baru iaitu dari Kota Kemuning ke Alam Impian, manakala jajaran lama melibatkan pelebaran jalan Persiaran Sultan daripada dua lorong kepada tiga lorong.

Bercakap kepada Bernama ketika ditemui pada majlis sambutan Aidil Adha dan Korban Prolintas di sini hari ini, beliau berkata lebuhraya itu akan mempunyai dua plaza tol iaitu di Alam Impian dan Seri Muda.

LKSA yang mula dibina sejak September 2007 mempunyai enam persimpangan iaitu persimpangan Kota Kemuning, persimpangan Jalan Bukit Kemuning, persimpangan Alam Impian, persimpangan Bulatan Jubli Perak, persimpangan Bulatan Selangor dan persimpangan Bunga Lawang di Lebuhraya Persekutuan.

Rostam berkata laluan di Persiaran Sultan yang dinaik taraf dan dilebarkan oleh pihaknya tidak akan dikenakan sebarang tol, namun bagi mereka yang hendak ke Kota Kemuning dari persiaran ini, mereka akan dikenakan tol yang kadarnya akan diumumkan oleh kerajaan nanti.

Beliau berkata dengan siapnya lebuhraya itu, ia dijangka dapat mengurangkan kesesakan lalu lintas di Persiaran Kayangan.

Sementara itu Pengurus Komunikasi Korporat dan Pentadbiran Prolintas Mohd Ramali Abu Bakar berkata majlis korban Prolintas adalah acara tahunan di lebuhraya kendalian syarikat itu iaitu di Shah Alam, Sungai Buloh dan Ampang.

"Hari ini kami mengorbankan seekor lembu di Masjid Al-Ubudiyah, Seksyen 19. Kami mengorbankan 12 ekor lembu tahun ini iaitu empat ekor di setiap kawasan berkenaan dan daging korban diagihkan kepada petugas, penduduk setempat dan fakir miskin," katanya.

BERNAMA

Comments :

0 comments to “LEBUHRAYA 14.7km BERNILAI RM750 JUTA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com