Pray For MH370

Pray For MH370

RASUAH BN ADA GAYA MUTU DAN KEUNGGULAN

Nilailah sendiri akan kebenaran dakwaan ini.


Rasuah PR lebih tidak bermoral

SHAH ALAM – Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo menyifatkan kes rasuah yang berlaku di Selangor sekarang lebih tidak bermoral berbanding ketika pemerintahan Barisan Nasional (BN).

Dr Khir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang berkata, mungkin berlaku penyelewengan atau rasuah ketika pentadbiran BN tetapi rasuah yang melibatkan pemimpin PR lebih menjijikkan apabila membabitkan habuan seks.

“Mungkin semasa BN memerintah dahulu terdapat beberapa kes rasuah, tetapi penyelewengan pemimpin PR pada hari ini lebih teruk dan tidak bermoral kerana sanggup menerima haseks sebagai habuan,” katanya.

Ketika diminta mengulas kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menggesa siasatan dilakukan ke atasnya, Dr Khir berkata, beliau pernah disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah malaysia (SPRM) tetapi terbukti beliau bersih.

“Saya pernah disiasat dan terpaksa isytiharkan semua harta saya. Namun tidak semua aduan yang dilaporkan benar atau boleh disabitkan kesalahan.

“SPRM menjalankan siasatan dengan baik sebelum sebarang pertuduhan atau hukuman dijatuhkan,” katanya.

Kelmarin, Abdul Khalid menggesa SPRM menyiasat penyalahgunaan peruntukan RM1.7 juta oleh Dr Khir berikutan penahanan setiausaha kerja kepada seorang Exco Kerajaan Negeri bagi membantu siasatan berhubung kes penyeludupan pasir.

Terdahulu, suspek bersama 33 individu ditahan kerana disyaki menawar dan menerima rasuah RM280,000 serta habuan seks bagi menjalankan aktiviti dan kes penyeludupan pasir ke negara jiran.

Dalam pada itu, Dr Khir turut menafikan bahawa SPRM cuba melindungi pihak kerajaan terutamanya pemimpin BN dan hanya menjalankan siasatan terhadap pihak pembangkang.

“Kalau SPRM cuba lindungi orang BN sahaja, adakah dia (Abdul Khalid) pernah disiasat berhubung kes rasuah yang dibuat terhadapnya.

“Sebelum ini ada juga wakil rakyat BN yang disiasat oleh SPRM misalnya seperti Ahli Parlimen Sabak Bernam. Ini menunjukkan BN juga tidak dilindungi oleh SPRM,” katanya.

sinarharianonline

Comments :

0 comments to “RASUAH BN ADA GAYA MUTU DAN KEUNGGULAN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com