Pray For MH370

Pray For MH370

SINGAPURA MEMANTAU SITUASI SERANG GEREJA DI MALAYSIA

Christians in Singapore constitute approximately 14.6% of the country's population; 4.8% (32.9% of Christians) being Catholics and the remaining 9.8% (67.1% of Christians) being of other mostly Protestant denominations and traditions.

Singapura Pantau Kejadian Serang Gereja Di Malaysia


SINGAPURA, 18 Jan (Bernama) -- Singapura turut memantau reaksi rakyatnya berhubung serangan ke atas rumah ibadat di Malaysia, tetapi setakat ini mendapati reaksi di peringkat bawahan secara umumnya adalah tenang, kata Timbalan Perdana Menteri, Wong Kan Seng.

"Saya fikir rakyat Singapura adalah berhati-hati tidak terlalu terbawa-bawa dengan masalah seperti ini," katanya yang dipetik oleh media tempatan semasa satu majlis kemasyarakatan di sini.

"Kita tinggal di dunia yang saling berhubung-kait, kita tidak boleh terpisah daripada apa yang berlaku di negara lain," katanya dan menambah, pada masa yang sama rakyat Singapura mesti rasional dan berfikir "apabila kita membawa masalah seperti ini ke dalam negara kita, apa yang kita cuba kita lakukan.

"Adalah kita sekadar cuba melahirkan rasa simpati, atau adakah dengan berbuat demikian, akan mendatangkan lebih banyak masalah kepada masyarakat kita sendiri," kata Wong.

Beberapa kes serangan ke atas gereja dilaporkan berlaku di Malaysia ekoran keputusan Mahkamah Tinggi baru-baru ini membenarkan akhbar milik gereja Katolik, The Herald menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka.

Singapura menganggap sensitif isu yang mempunyai kaitan dengan kaum dan agama dan menyifatkannya sebagi isu keselamatan.

-- BERNAMA/wikipedia

Comments :

0 comments to “SINGAPURA MEMANTAU SITUASI SERANG GEREJA DI MALAYSIA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com