Pray For MH370

Pray For MH370

BERSIH 3.0 ADALAH SUARA RAKYAT YANG AMAN DAN SANTAI

28.4.12
KUALA LUMPUR

BERSIH 3.0 adalah satu keperluan bagi rakyat Malaysia kerana hak mereka untuk mendapat pemimpin negeri dan negara secara adil dan wajar telah tercemar. Hak mereka sebagai warga negara telah dikompromi oleh kerajaan BN yang memerintah Malaysia yang tidak mahu membebaskan SPR daripada menjalankan tugas secara profesional.

BERSIH 3.0 sebenarnya adalah perhimpunan aman yang santai dengan tema; DUDUK dan BANTAH.
Ianya protes simbolik kepada Suruhanjaya Pilihanraya yang telah dibiayai sepenuhnya oleh rakyat bagi pihak rakyat mempastikan proses mendaftar pengundi mengikut hak warga negara Malaysia.

Rata-rata rakyat marah dengan kerajaan BN pinmpinan Datuk Seri Najib yang dikatakan memperkudakan SPR untuk mempastikan kesenimbangunan BN memerintah Malaysia sampai bila-bila.
Malangnya SUARA RAKYAT tidak mahu didengari oleh BN. Seolah rakyat TIDAK RELEVAN bagi mereka. Menyusahkan sahaja. Tidak penting. Peduli apa dengan sungutan rakyat! Inilah perangai BN.
 Konon RAKYAT DIUTAMAKAN!! Kah1 kah!kah! kata anak muda...
Lautan manusia membanjiri Kuala Lumpur tarikh keramat itu. Walaupun ditutup jalan-jalan ke arah venue yang mahu dituju iaitu DATARAN MERDEKA!
YB Dr Hjh Halimah Ali, EXCO Kerajaan Selangor merangkap ADUN PAS Selat Klang yang baru balik daripada Mesir tidak mahu ketinggalan. Dataran Tahrir telah memperlihatkan SUARA RAKYAT adalah SUARA KERAMAT.Akhirnya rejim zalim yang kukuh bertapak berdekad lamanya tumbang jua. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

 Beliau juga baru ditakdir dapat bertemu dengan kedua-dua Naib Mursyidul Am Ikhwan Muslimin di Pejabat Ikhwan di Kaherah. Alhamdulillah dengan sedikit perkongsian bersama mereka dengan disertai bersama Majlis Permuafakatan Mahasiswa Selangor menyebabkan beliau tidak mahu ketinggalan dalam peristiwa bersejarah ini. Ramai yang duduk di Jalan TAR, di bawah pokok, dalam bangunan dengan keadaan santai dan tenang. Kemudian apabila Dr Halimah menghampiri kereta YB Fuziah Salleh serta Datuk Seri Anwar yang berada di tengah jalan dan dikerumuni. Unit Amal yang bersama beliau membantu minta laluan untuk beliau naik atas kereta itu untuk bersama pimpinan pakatan rakyat. Namun baru sahaja nak naik tiba-tiba semburan FRU di depan telah menyebabkan orang ramai bertempiaran lari. Dikatakan semburan ini lebih menyengat!
Tembakan bertalu-talu dilakukan oleh pihak berkenaan sehingga menyebabkan kami sesak nafas dan pedih mata. Alhamdulillah berbekalkan air mineral dan garam kami 'survive' ujian tersebut.

Memang pihak berkuasa nampaknya tidak puas hati dan tetap mengejar walaupun peserta BERSIH 3.0 telah beralih daripada tempat asal. Ada beliawanis yang terlentang dan perlu ditarik pantas oleh rakan dan Unit Amal agar tidak dipijak.
Pengalaman kali ini memperlihatkan gelagat peserta BERSIH yang matang dan tenang.
Mereka berlari dengan sopan dan cermat supaya keselamatan pihak lain terpelihara. Mereka juga lebih kebal.
YB Dr Halimah sempat bersembang dengan belia Tionghua dan peserta India yang turut hadir. Memang ramai kaum Tionghua ikut serta kali ini.

 Ramai pelajar juga tidak mahu ketinggalan. Warga emas juga tidak ketinggalan.
 Pendek kata semua lapisan masyarakat ada wakilnya daripada semua negeri.
Yang lebih menarik kali ini Datuk Sheikh Kadir mantan veteran UMNO juga memakai baju kuning BERSIH dan memberi ucapan bersama dengan pimpinan PAS di perkarangan pejabat agung PAS Pusat selepas perhimpunan dan dihadiri oleh klhalayak yang amat memerangsangkan.

YB Dr Halimah juga mewakili kerajaan Selangor dijemput memberi sedikit ucapan diikuti oleh EXCO kerajaan Kelantan Datuk Husam Musa dan AJK PAS Pusat Dato' Abu Bakar Chik. Sebelum itu Syed Azman , AJK PAS Pusat juga telah berucap.

YB Dr Halimah juga sempat berdakwah dan mengajak pelbagai pihak untuk bersama-sama menunaikan tanggungjawab masing-masing. Bahkan kepada polis trafik juga beliau mengingatkan perjuangan BERSIH 3.0 juga memberi kesan kepada masa depan anak cucu mereka dan diterima baik.

 Beliau juga berkongsi bahawa kerajaan Sealngor tidak akan ikut serta dalam PRU 13 sekiranya proses pembersihan daftar pemilih tidak dilakukan. Perlu diingat daftar pemilih yang paling banyak bertambah adalah di Selangor. Kerajaan Selangor telah bersetuju untuk emmperuntukkan sebanyak RM15 juta geran Selangorku untuk proses pendemokrasian dan diantara usahanya ialah mencari pemilih-pemilih yang mencurigai dan perkara ini telah pun diberitahu kepada SPR semasa kunjungan kerja MB dan SEMUA EXCO kerajaan Selangor . Rakyat Selangor perlu dibela agar tidak ditipu dan dinafikan hak mereka oleh pihak yang tidak bertnaggungjawab




Comments :

0 comments to “BERSIH 3.0 ADALAH SUARA RAKYAT YANG AMAN DAN SANTAI”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com