Pray For MH370

Pray For MH370

Selangor hargai WARGAEMAS DAN penjaga OKU

DUN SELAT KLANG

Sudah menjadi rutin ADUN Selat Klang meraikan warga emas amnya, khususnya yang berdaftar dalam SKIM MESRA USIA EMAS, salah satu varieti produk berkebajikan negeri Selangor yang dikenali MERAKYATKAN EKONOMI SELANGOR(MES).

Di antara istimewa takaful khairat kematian untuk warga emas dan OKU ini ialah program JOM SHOPPING bersama ADUN di mana setiap warga emas layak menerima baucar RM100.
Bukanlah jumlah itu yang penting tetapi aktiviti menghargai, 'memanjakan' warga emas, beri perhatian khas dengan shopping bersama mereka adalah jauh tinggi nilainya daripada nilai duit RM100.
Kasih sayang dan perhatian ADUN-ADUN menjadi ubat penawar kesunyian dan kesepian. Penenang gulana dek sakit yang semakin kerap menjelma.
 Lazimnya pesan sahaja kepada anak dan cucu.Berbelanja RM100 akan pantas dihabiskan.

Namun, kata YB Dr Hjh Halimah Ali dalam ucapan pra 'shopping', pemberian RM100 ini adalah simbolik ucapan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada warga emas dan penjaga OKU kerana titik peluh mereka yang sering dilupakan dan pengorbanan mereka membantu membangun keluarga, masyarakat dan negeri langsung tidak dipedulikan.

YB Dr Halimah bersama staff pejabat ADUNnya yang cekap menyediakan bas untuk mereka yang tidak ada kenderaan sendiri.Kali ini, YB turut sama menaiki bas ke kompleks membeli belah GIANT.

Semakin teruja mak cik dan pak cik naik bas bersama YB.

Sampai GIANT, mereka berhati-hati memilih barang. Suami kepada mantan ketua wanita UMNO membeli blender.Katanya , kalau beli barang makanan nanti habis, tak ada kenang pemberian YB.Waah menusuk kalbu. Ingat ini perayu UMNO dulu.

Alhamdulillah bila hasil negeri dijaga cermat, dilindungi daripada gejala rasuah maka nikmat mengagihkan kepada rakyat tak siapa yang boleh bayangkan. Nikmat kepada si PEMBERI!!   Nikmat kepada si PENERIMA lazim diketahui. Ini yang di ajar bawah rejim UMNO BN.
Nikmat si PEMBERI adalah konsep yang mahu dibawa oleh kerajaan Selangor, elemen S kedua dalam formula pembangunan insan SPIES.(Rujuk SPIESSELANGOR)

Comments :

0 comments to “Selangor hargai WARGAEMAS DAN penjaga OKU”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com