Pray For MH370

Pray For MH370

KEHIDUPAN PEMIMPIN SEDERHANA BUKAN BERMAKNA MEREKA TAK BERHARTA

Dalam perjuangan PAS, banyak contoh serta suri teladan tentang kehidupan pemimpin kontemporari PAS yang boleh diketengahkan.
Terpulang kepada kita sama ada ingin mencontohi mereka atau tidak. Zuhud dan qanaah tidak bermakna membuang "dunia" seratus peratus. Harta dan pangkat jika dikurniakan ALlah dianggap ujian dan perlu berhati-hati. Pabila nafas dan nadi terhenti, segala-galanya akan tinggal. Kubur jua kesudahan semua. Segala-galanya akan jadi tanah.

Lagi tinggi pangkat, lagi besar tanggungjawab. Lagi kaya di dunia, lagi lambat masuk syurga sebab banyak soal-periksa-audit.

Gaya hidup elit ditolak rakyat - Salahuddin


Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) mengingatkan pemimpin parti tersebut agar menolak gaya hidup elit yang boleh menghakis sokongan rakyat.

Ketuanya, Salahuddin Ayob dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily menegaskan antara sebab PAS mendapat sokongan rakyat kerana pemimpinnya mengamalkan gaya hidup yang sederhana dan mudah didekati rakyat.

"PAS jangan sombong, jangan bongkak, jangan lupa diri. Atas sokongan yang kita terima ini sebenarnya adalah mandat daripada rakyat untuk tunaikan tanggungjawab mewakili mereka.

"Golongan muda juga memberikan sokongan kepada PAS gaya hidup yang sederhana dan mudah didekati yang selama ini menjadi antara tonggak kekuatan PAS" katanya.

Beliau juga menegaskan golongan muda menolak Umno kerana mereka muak dengan gaya hidup elit pemimpin parti itu dan sukar didekati.

Jika pemimpin PAS mengamalkan gaya hidup elit tegas beliau tidak mustahil golongan muda akan menolak parti itu.

Beliau juga menegaskan, PAS juga akan jatuh jika tidak mengekalkan identiti yang lebih merakyat dan cara hidup sederhana.

wannordin/Irwan Muhammad Zain/harakahdaily

Comments :

0 comments to “KEHIDUPAN PEMIMPIN SEDERHANA BUKAN BERMAKNA MEREKA TAK BERHARTA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com