Pray For MH370

Pray For MH370

SIAPAKAH CALON DI PRK PENANTI NANTI

Pertemuan antara PKR, DAP dan PAS mungkin dapat menyuraikan sedikit 'keserabutan' yang dialami oleh Kerajaan Negeri pimpinan Lim Guan Eng .

Ini sekaligus mendapat jawapan siapa yang bakal mengisi kekosongan kerusi Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang jika menang di Penanti nanti.


Anwar di Penanti malam ini, rungkai soal calon

Kembalinya Penasihat Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim ke Pulau Pinang petang ini dijangka merumuskan adunan baru Pakatan Rakyat untuk berhadapan dengan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil Penanti pada masa yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan raya Malaysia (SPR) kelak.

Pertemuan dengan PAS dan kemungkinan bersama DAP di Yayasan Aman, Penanti malam ini pastinya menfokuskan kekosongan kerusi yang ditinggalkan oleh penyandangnya, Mohamad Fairus Khairudin.

Pertemuan malam ini juga dijangka boleh menyuraikan sedikit 'keserabutan' yang dialami oleh Kerajaan Negeri pimpinan Lim Guan Eng sekaligus mendapat jawapan siapa yang bakal mengisi kekosongan kerusi Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang jika menang di Penanti nanti.

Harakahdaily juga difahamkan PAS Negeri juga berhasrat meletakkan calon yang berwibawa di situ sekiranya mandat diberikan kepada PAS pula kali ini memandangkan realiti yang ada ekoran berlaku kes-kes yang boleh merendahkan kewibawaan KeADILan secara langsung.

Apa pun, sama-sama rakyat menunggu apakah langkah-langkah terbaru yang bakal dicaturkan di situ nanti untuk mengekalkan kerusi yang dimenangi setahun lalu.

Seandainya KeADILan bertanding di situ juga, parti itu seharusnya memilih calon-calon yang benar-benar bertanggungjawab, dikenali ramai, sering turun padang, berpontesi dengan adeal bernas memajukan negeri dan sanggup bekerjasama dalam satu pasukan.

Bukan apa, ia amat penting ekoran Dun Penanti agak kurang pemerhatian sebelum ini ekoran kemenangan Fairus dan dilantik sebagai TKM 1 memerlukan masa yang lebih terhadap pengurusan kerajaan yang terpaksa bermula dengan kosong setelah BN lari lintang pukang tanpa meninggalkan satu fail pun untuk rujukan kerajaan baru.

Teka-teki siapa penganti Fairus akan terjawab sedikit masa lagi sama ada calonya terdiri daripada KeADILan sendiri atau kemungkinan PAS akan mengisi kekosongan tersebut. Siapa tahu melainkan Allah SWT sahaja.


mks/Mohd Sabri Said/harakahdaily

Comments :

2 comments to “SIAPAKAH CALON DI PRK PENANTI NANTI”
Hasrin Bin Abdul said...
on 

PAS patut letak calun di Penanti. PKR sudah kekurangan calon yang berwibawa. Biar orang PAS yang jadi Timbalan ketua Menteri Pulau Pinang yang baru. Barulah adil!!

Unknown said...
on 

Apa pun result yg pimpinan buat harap itulah yg terbaik. Calon TKM PP tu mestilah diganti cepat sikit. Kita bukannya tak dak pimpinan yg berkaliber. 'Berkenjah'

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com