Pray For MH370

Pray For MH370

PILIHANRAYA KECIL SENGAJA DIRANCANG, SEHARUSNYA DIADAKAN JIKA WUJUD KEMATIAN ADUN

Benarkan seperti yang disebut oleh Pengerusi Gerakan P.Pinang bahawa PRK segaja dirancang bagi mencipta gelombang sokongan rakyat kepada PKR agar PKR sentiasa di hati rakyat.

Sementera itu DS PM menyatakan bahawa PRK banyak menghabiskan wang. Politiking harus dikurangkan.

Banyak Wang Digunakan Untuk Pilihan Raya Kecil


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata terlalu banyak masa, tenaga dan wang ringgit dibelanjakan untuk pilihan raya kecil yang sebenarnya tidak perlu diadakan.

Katanya pilihan raya kecil itu sepatutnya hanya diadakan apabila seseorang wakil rakyat itu meninggal dunia.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas peletakan jawatan Anggota Dewan Undangan Negeri Penanti di Pulau Pinang Mohammad Fairus Khairuddin daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Khamis.

"Peletakan jawatan ini merupakan keputusan politik dan boleh disifatkan sebagai mainan politik untuk tujuan tertentu. Jadi rakyat pada umumnya tidak suka pilihan raya kecil yang sengaja diadakan," kata Najib kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung ke-63 Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCIM).

Ditanya adakah perbuatan ADUN Penanti itu mengkhianati pengundi di kawasan itu, Najib berkata itu terpulanglah kepada rakyat.

Najib berkata: "Ada banyak pendapat sekarang ini kita terlalu banyak sangat politiking dalam negara kita, walhal pada masa sekarang kita harus tumpu kepada usaha memulih ekonomi negara dan membela kepentingan dan kesejahteraan rakyat dan untuk melihat ke hadapan dari segi masa depan negara kita dan membawa Malaysia ke tahap kejayaan yang lebih tinggi."

Mohammad Fairus mengumumkan peletakan jawatan sebagai ADUN Penanti yang dimenangninya pada pilihan raya umum tahun lepas berkuatkuasa semalam.

Dalam kenyataan beliau semalam, katanya keputusan itu dibuat bagi membolehkan beliau memberi tumpuan penuh terhadap usahanya melanjutkan pelajaran ke pasca siswazah dan sekaligus memberikan masa kepadanya untuk bersama dengan keluarga yang selama ini terpaksa berkorban dalam memenuhi tugasannya.

Katanya ruang ini juga beliau akan gunakan untuk menumpukan usaha bagi membersihkan nama baiknya dari segala tomahan yang dilemparkan selama ini.

Mohammad Fairus, 32 kini sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berikutan dakwaan penyelewengan dalam kerja-kerja kuari.

Beliau meletak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang dan Pengerusi Pembangunan Keusahawanan dan Koperasi, Penerangan dan Perhubungan Masyarakat Negeri berkuatkuasa 8 April lepas.
---------------------------------------------------------------------------------------

Geraka
n Ada Motif PKR Di Penantin Lihat

Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr Teng Hock Nan berkata pilihan raya kecil yang bakal diadakan di Penanti sengaja dirancang oleh Parti Keadilan Rakyat dengan tujuan mewujudkan gelombang sokongan kepada parti itu.

"Dia sengaja mencipta 'ombak' ini supaya PKR sentiasa di hati rakyat kerana berjaya memenangi kawasan yang ditandingi," katanya kepada Bernama ketika mengulas peletakan jawatan Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Penanti Mohammad Fairus Khairuddin Kham

Mohammad Fairus, 33, daripada PKR yang dilaporkan sedang disiasat berhubung kes rasuah, sebelum ini meletak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri I.

"Pada pandangan Gerakan, pilihan raya kecil seperti ini dirancang dan dicipta dengan motif tertentu iaitu untuk meraih populariti dan sokongan rakyat. Tidak mustahil ia akan berlanjutan sehingga pilihan raya umum ke-13 sebagai usaha memusnahkan Barisan Nasional," kata Teng.

Beliau berkata bahawa daripada "drama" yang dimainkan oleh pembangkang sekarang, rakyat perlu menilai sejauh mana kesungguhan wakil rakyat mereka dalam usaha membangunkan negara serta menjaga kepentingan rakyat.

"Rakyat perlu buka mata dan lihat apa yang wakil rakyat pembangkang telah buat dan akan buat kerana segala tindak tanduk mereka akan memberi impak kepada negara," katanya.

Teng berkata jika pembangkang benar-benar menjaga kepentingan rakyat, mereka pasti tidak akan menyebabkan pilihan raya kecil seperti ini diadakan ketika negara sedang dilanda krisis ekonomi.

"Pelabur asing melihat kepada kestabilan politik dan jika ia tidak stabil ini pastikan akan menjejaskan keyakinan mereka untuk terus melabur di negeri ini," katanya.

Teng berkata Gerakan akan mengadakan mesyuarat dengan parti-parti komponen BN di negeri itu dalam tempoh terdekat untuk merangka strategi bagi menghadapi pilihan raya kecil itu.

Di KEPALA BATAS, Setiausaha Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Azhar Ibrahim berkata Umno negeri menyerahkan kepada Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk membuat keputusan mengenai calon BN bagi kerusi itu.

Pengerusi Perhubungan PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim menasihati anggota parti itu supaya menerima dengan hati terbuka calon yang dipilih oleh penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mengenai ura-ura beliau mungkin diturunkan sebagai calon, Zahrain berkata: "Saya sudah menjadi Anggota Parlimen (Bayan Baru), mana boleh jadi ADUN tetapi kalau dipilih oleh parti, saya akan patuh," katanya.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata polis sentiasa bersedia untuk menghadapi pilihan raya kecil itu.

BERNAMA

Comments :

3 comments to “PILIHANRAYA KECIL SENGAJA DIRANCANG, SEHARUSNYA DIADAKAN JIKA WUJUD KEMATIAN ADUN”
Anonymous said...
on 

Betul tu, banyak wang rakyat digunakan untuk PRK. Jadi, BN tak perlu le letak calon... kasi PR menang percuma. Kalau masuk pun tentu TUMPO, macam kat kampung aku di Bukit Gantang!!!

Kyro said...
on 

kalau kata pilihanraya kecil membebankan umNO-BN... awal² dah tau kalah... kasi saja PKR menang tanpa bertanding.. kan senang... tak membazirkan duit umNO-BN... DUN Penanti kan kubu kuat DS Anwar Ibrahim...

Anonymous said...
on 

Mana tak ruginya,Bee End tabur kat PRK berjuta.
PR tak ada hal pasal takmain tabur-tabur

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com