Pray For MH370

Pray For MH370

UMNO PATUT TUMPU PULIHKAN PARTI, JANGAN PROVOKASI PAKATAN RAKYAT

Ketua Penerangan PAS berharap Umno/BN dapat menghentikan tumpuan untuk merampas negeri di bawah Pakatan Rakyat, sebaliknya menumpukan perhatian memulihkan Umno yang kian nazak sekarang ini

"Umno kini sedang tenat, lantik barisan kabinet pun masih dipertikaikan oleh rakan mereka dari parti komponen lain, dalam krisis ekonomi yang melanda negara"

Hentikan provokasi terhadap negeri Pakatan Rakyat - Mahfuz


Kejayaan Pakatan Rakyat dalam beberapa pilihan raya kecil selepas Pilihan raya Umum ke-12 kini menggambarkan Umno/BN sedang menuju kehancuran dan akan dikuburkan pada pilihan raya umum akan datang, demikian dinyatakan oleh Ketua Penerangan PAS Malaysia, Dato' Mahfuz Omar di Ceramah Isu Semasa di Kawasan Perumahan Kadok, Ketereh malam tadi.


Turut hadir ialah Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, Pengerusi Perhubungan KeADILan Kelantan, Abdul Aziz Kadir, Yang Dipertua PAS Ketereh dan Timbalan, Wan Ismail Wan Jusoh, Haji Azemi Mohd Noor serta Senator Dato' Rosli Ibrahim.


Mahfuz juga berkata, Umno/BN sepatutnya sedar dan insaf bahawa zaman sekarang rakyat Malaysia tidak lagi boleh disogok dengan wang, hadiah dan janji kosong kerana rakyat di negara ini sudah tidak lagi menghiraukan budaya sogokan oleh Umno/BN. Kegagalan Umno/BN dalam pilihan raya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau dengan penambahan majoriti yang besar kepada Pakatan Rakyat jelas bahawa rakyat di kedua-dua kawasan tersebut menolak politik sogokan yang dibawa oleh Umno/BN.

"Mereka kini sudah kehabisan cara untuk menawan Dun di bawah parti Pakatan Rakyat, malah kemelut dalaman politik mereka semakin jelas dan Timbalan Presiden Umno turut mengakui bahawa Umno memerlukan dua tahun untuk memulihkan parti mereka. Nampaknya parti Umno sekarang bagaikan Penagih Dadah yang dipulihkan di pusat serenti yang memakan masa dua tahun, itupun masih lagi gagal," ujar beliau dan disambut dengan laungan takbir oleh lebih 5,000 orang ramai yang membanjiri kawasan perumahan tersebut.

Mahfuz berharap Umno/BN dapat menghentikan tumpuan untuk merampas negeri di bawah Pakatan Rakyat, sebaliknya menumpukan perhatian memulihkan Umno yang kian nazak sekarang ini.

Beliau juga sekali lagi menegaskan bahawa kenaikan Najib sebagai Perdana Menteri pada masa sekarang dan diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong amat bertepatan kerana ia akan menyenangkan Pakatan Rakyat untuk menjelaskan kepada rakyat jelata tentang kepincangan peribadi beliau yang sampai sekarang masih lagi disangsikan oleh seluruh dunia terhadap tragedi pembunuhan gadis Mongolia, Altantuya Saariibuu.

"Saya berharap Dato" seri="" najib="" dapat="" membersihkan="" nama="" dan="" ini="" mengambil="" tindakan="" terhadap="" akhbar="" luar="" negara="" yang="" melibatkan="" beliau="" dengan="" beberapa="" kata="">

Tindakan Umno yang menyatakan bahawa sokongan kaum Cina terhadap PAS di Bukit Gantang menyebabkan kekalahan mereka jelas menggambarkan Umno sudah tidak diterima oleh masyarakat umum negara ini.

Politik perkauman sempit yang diamalkan oleh parti-parti BN sudah ketinggal zaman, malah pendekatan Pakatan Rakyat seperti PAS yang menerima sokongan bukan Islam telah menaikkan martabat PAS di mata masyarakat bukan Islam dan seterusnya mereka menyokong perjuangan PAS walaupun berlandaskan al-Quran dan Hadis.

"Kenapa baru sekarang timbul PAS mendapat sokongan lebih 80 peratus sokongan pengundi Cina, sedangkan kita tidak pernah membangkitkan hal ini ketika mereka menang dulu, kita tak marah pada mereka, mereka kini telah mengatakan Melayu dalam darurat pulak bila kita dapat sokongan kaum Cina dan India, masa mereka dulu Melayu tidak dalam darurat, inilah fahaman politik perkauman sempit yang diamalkan oleh Umno," katanya lagi.

Menyentuh tentang cadangan supaya Dun Perak dibubarkan bagi memberi hak mutlak kepada rakyat memilih kerajaan, Mahfuz berkata ia sepatutnya diadakan secepat mungkin dan pimpinan Umno/BN boleh mengadap Sultan Perak untuk memberi cadangan tersebut.

Ini adalah kerana rakyat sudah menunjukkan siapa yang sepatutnya mentadbir Perak dengan kemenangan majoriti besar di Parlimen Bukit Gantang baru-baru ini. Dato' seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang mendapat majoriti 2789 undi jelas menggambarkan penolakan budaya Umno/BN yang merampas kerajaan yang dipilih oleh rakyat pada PRU ke-12 dulu.

"Kita tidak halang BN untuk menawan kembali Perak tetapi ia mestilah melalui jalan demokrasi iaitu dengan mengadakan pilihan raya kecil bagi negeri tersebut dan kita lihat di antara BN dan Pakatan Rakyat,yang manakah akan menjadi pilihan rakyat Perak," kata beliau.

Mahfuz juga berkata teori RAHMAN bagi enam Perdana Menteri Malaysia kini akan berakhir dengan naiknya Najib sebagai Perdana Menteri ke-6 kerana ia bermaksud, Tunku Abdul Rahman, Abdul Razak, Hussin Onn, Mahathir Muhammad, Abdullah dan kini Najib.

"Kita bukannya percaya teori ini, tetapi inilah yang berlaku sampai sekarang, nampaknya Najib adalah Perdana Menteri terakhir dari BN, lepas ni ia akan diterajui pulak oleh Pakatan Rakyat," katanya.

Sementara itu, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat pula berkata Umno/BN kini sudah masuk zaman kehancuran kerana orang Cina dan India sudah tidak lagi bersama mereka dan jelas sekali dengan penerimaan kaum Cina dan India di kedua-dua pilihan raya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau baru-baru ini.

"Kini kaum bukan Islam telah dapat menerima PAS dan mereka kini tubuh pulak kelab Penyokong PAS di seluruh negara, Islam adalah untuk semua bukannya milik satu-satu kaum sahaja," katanya.

"Umno kini sedang tenat, lantik barisan kabinet pun masih dipertikaikan oleh rakan mereka dari parti komponen lain, dalam krisis ekonomi yang melanda negara, mereka masih lagi tidak dapat menjalankan tugas dengan sempurna malah MIC yang menang beberapa kerusi dalam PRU ke-12 pun berani minta kerusi lebih," kata beliau.
mns/mks/Mohd Nor Yahya/harakahdaily

Comments :

2 comments to “UMNO PATUT TUMPU PULIHKAN PARTI, JANGAN PROVOKASI PAKATAN RAKYAT”
Unknown said...
on 
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
on 

Ketua Penerangan PAS, Dato' Mahfuz Omar memberitahu Harakahdaily, keretanya dicuri ketika beliau berada di Kota Bharu semalam.

Kereta jenis Rexton 270 bernombor pendaftaran MAR 4555 hilang di hadapan sebuah hotel di Kota Bharu selepas Mahfuz menghadiri satu undangan ceramah di sana.

Beliau memaklumkan telah membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Polis Kota Bharu berhubung kehilangan tersebut.

Namun Mahfuz memaklumkan tiada barangan penting dalam kenderaannya yang hilang.

"Yang ada hanya keropok dan kain-kain baju kawan saya yang ikut serta dengan saya ke Kota Bharu,"katanya.

Takziah, Innalillah......

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com