Pray For MH370

Pray For MH370

PIHAK YANG BANYAK WANG SAJA MAHU DAN MAMPU AMALKAN POLITIK WANG

Siapakah gerangan agaknya yang punya sumber kewangan yang tiada had , sekaligus mampu menyogok pengundi dengan wang?

Parti manakah yang memiliki dana pilihanraya yang melimpah ruah kerana bagi mereka "wang" gugur dari langit dan pokok, lantas mampu mengamalkan politik wang?

Pihak yang menggunakan wang untuk mendapatkan kuasa dengan apa cara sekalipun sudah biasa mengamalkannya kerana dengan kuasa yang dimiliki lebih banyak wang akan diperolehi melalui kelulusan projek, pecah tanah dan tukar syarat tanah, tender runding terus dan berbagai cara lagi.

Gerakan Kesal Ada Pihak Bagi Wang Guna Nama BN


Gerakan kesal dengan tindakan pihak tertentu yang menggunakan nama Barisan Nasional (BN) bagi menghulurkan wang kepada pengundi di sekitar Kuala Sepetang, Simpang dan Trong semasa kempen pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang.

Timbalan Presiden Gerakan Datuk Chang Ko Youn berkata taktik kotor itu bagi menunjukkan BN sanggup menggunakan wang untuk meraih sokongan pengundi selain memburukkan imej BN.

"Saya agak kecewa kerana orang berkenaan yang menggunakan taktik kotor ini, mengedarkan wang kepada lebih 10 hingga 20 orang dan selepas itu berhenti... mereka yang terlibat lebih dari seorang," katanya.

Chang yang juga Penasihat Menteri Besar Perak berkata taktik kotor itu patut dihentikan untuk memelihara suasana kempen pilihan raya kecil itu berlangsung tanpa kejadian tidak diingini.

Beliau menegaskan BN tidak akan menggunakan wang untuk meraih undi.

Katanya Gerakan telah menghubungi pihak polis supaya tindakan sewajarnya diambil terhadap pihak yang terbabit.

Pilihan raya kecil itu menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon Barisan Nasional (BN) Ismail Saffian, calon PAS Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan calon Bebas Kamarul Ramizu Idris.

Ia diadakan berikutan kematian penyandangnya Roslan Shaharum daripada PAS pada 9 Feb lepas, akibat serangan jantung.

Pada pilihan raya umum 8 Mac 2008, Roslan memenangi kerusi berkenaan setelah menewaskan calon BN Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi dengan majoriti 1,566 undi serta calon Bebas M. Mohganan.

BERNAMA

Comments :

0 comments to “PIHAK YANG BANYAK WANG SAJA MAHU DAN MAMPU AMALKAN POLITIK WANG”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com