Pray For MH370

Pray For MH370

UMNO SELANGOR KIAN PARAH SERTA BERDARAH

































Najib ketuai Umno Selangor bukti krisis kepimpinan serius

Ketua Penerangan PAS Selangor

PAS Selangor melihat perlantikan Presiden Umno, Dato' Seri Najib Tun Razak selaku Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Selangor, sebagai suatu petanda betapa Umno Selangor berada dalam krisis kepimpinan yang sangat serius dan bakal membawa parti itu terus tidak relevan dan dipinggirkan oleh masyarakat dan rakyat di negeri ini.

Umno Selangor seolah tidak mampu bangkit setelah hilang kuasa kepimpinan di negeri ini selepas Pilihanraya Umum 2008 lalu, sehingga berpecah kepada beberapa kumpulan termasuklah yang menyokong bekas Menteri Besar Dato' Seri Dr Mohd Khir Toyo dan bekas Pengerusi Badan Perhubungan, Tan Sri Muhammad Mohd Taib. Akibatnya tidak ada seorang pun anak Selangor di kalangan mereka yang didapati layak untuk memimpin parti itu di peringkat negeri sehingga terpaksa "mengimpot" Presidennya sendiri.

Meletakkan Presiden Umno sendiri sebagai Ketua Umno negeri, hanya akan terus menghangatkan perbalahan dan krisis dalaman parti itu kerana Najib sudah pasti tiada masa untuk memberikan tumpuan sepenuhnya bagi memimpin negeri yang kini dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

PAS melihat suasana ini akan mengakibatkan lebih ramai lagi pimpinan dan ahli-ahli Umno dipelbagai peringkat hilang keyakinan dan bosan dengan parti berkenaan lalu bakal menyertai parti kerajaan Pakatan Rakyat khasnya PAS di Selangor.

Untuk itu usaha bagi memberi penerangan dan memujuk mereka ini untuk bersama menyumbang tenaga dan fikiran untuk kebaikan dan masa depan kerajaan Selangor pimpinan Pakatan Rakyat akan dipertingkatkan lagi oleh PAS Selangor.

PAS Selangor bersedia menerima penghijrahan beramai-ramai pimpinan dan ahli-ahli Umno Selangor demi sama-sama menegakkan perjuangan bagi membela nasib dan masa depan ummah yang semakin pupus dari agenda perjuangan Umno di negeri ini.

Roslan Shahir Mohd Shahir/harakahdaily

Comments :

0 comments to “UMNO SELANGOR KIAN PARAH SERTA BERDARAH”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com