Pray For MH370

Pray For MH370

SAR BANTU WUJUDKAN GeMS

Kerajaan Negeri Peruntuk Enam Juta Bangunkan Sekolah Agama Rakyat (SAR)

Kerajaan Negeri memperuntukan enam juta ringgit dalam usaha menaiktaraf sekolah agama rakyat yang selama ini terpinggir.

Menyedari sumbangan besar institusi pengajian Islam kepada pembangunan masyarakat madani,Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi, dan Pembangunan Modal Insan Dr Halimah Ali berkata peruntukan ini bertujuan menaiktaraf kualiti bangunan dan prasarana sekolah pondok yang usang. Menurutnya, Pondok Bustanul Arifin yang terletak di Banting ini antara pusat pengajian agama yang menerima peruntukan tersebut bagi tujuan membaik pulih bangunannya yang sudah daif.



























Pusat pengajian yang diasaskan Ustaz Ahmad Ansori Murshid ini dibangunkan sejak tahun 2003 dan kini mempunyai bilangan pelajar seramai 130 orang.

Dr Halimah berkata demikian kepada TV Selangor selepas merasmikan Majlis Penutup Kem Bina Iman, di pusat pengajian itu petang semalam.

Dalam acara tersebut, seramai 160 pelajar lelaki seluruh Selangor dihimpunkan dalam program jati diri Kem Bina Iman di Banting Selangor.

Dr Halimah Ali berkata kem lapan hari tujuh malam dengan kerjasama Pusat Pengajian Pondok Bustanul Arifin bertujuan membangunkan potensi diri setiap pelajar selain mengenal pasti masalah mereka melalui modul SPIES.

“Program Generasi Idaman Selangor singkatnnya GeMS di mana kita cuba mencegah anak dari pelbagai latar belakang khususnya di kalangan remaja belia ini yang mana mereka ini datang daripada seluruh Selangor dan kita tempatkan disini 8 hari, ada yang sebulan, ada yang tiga hari dan ada di antara kalangan mereka ini anak-anak atau remaja yang telah terjebak dalam gejala sosial bahkan ada yang ditahan oleh polis untuk dihantar ke pondok ini”,katanya.

TVSelangor

Comments :

0 comments to “SAR BANTU WUJUDKAN GeMS”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com