Pray For MH370

Pray For MH370

Terima kasih Pakatan Selangor & PKNS Kerna Prihatin

PELABUHAN KLANG 28 APRIL : Bagi meningkatkan taraf pendidikan anak-anak di Pangsapuri Seri Perantau, di sini, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mengambil inisiatif membina sebuah Pusat Tuisyen di pangsapuri terbabit.

Pusat tuisyen yang dinamakan Anjung Seri Perantau berkeluasan 1,990 kaki persegi itu mampu memuatkan sehingga 250 orang dalam satu masa yang menelan kos sebanyak kira-kira RM75,000.

Pengerusi Persatuan Penduduk, Mohamad Md Zin berkata pembinaan kemudahan bagi komuniti penduduk itu memang dinantikan oleh kira-kira lebih 5,000 penghuni pangsapuri yang rata-ratanya terdiri daripada golongan berkemampuan.

” Banyak faedah yang bakal dinikmati penduduk dengan adanya kemudahan ini. Bukan sahaja anak-anak dapat mengikuti tuisyen malahan penduduk dapat menjalankan aktiviti setempat dan riadah.
” Saya amat berterima kasih kepada PKNS dan Kerajaan Negeri Selangor yang membina kemudahan ini dan akhirnya permohonan kami menjadi kenyataan,” katanya ketika ditemui selepas Majlis Penyerahan Replika Kunci di pangsapuri itu, di sini.

Replika kunci itu diserahkan secara rasmi oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Hadir sama bekas Exco Pendidikan, pendidikan tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali dan Timbalan Pengurus Besar (Pentadbiran dan Pembangunan) PKNS, Noraida Mohd Yusof.

Md Zin yang sudah menetap di pangsapuri itu sejak lapan tahun yang lalu berharap pusat tuisyen berkenaan dapat memberi manfaat kepada anak-anak pangsapuri khasnya dalam mempelajari ilmu tambahan selepas waktu persekolahan.

” Kebanyakkan keluarga di pangsapuri ini tidak mampu untuk menghantar anak-anak mereka mengikuti tuisyen di luar kerana terdiri daripada keluarga miskin dan tidak berkemampuan,” katanya.

PKNS sebelum ini sudah membina Pusat Sehenti GeMS dan perpustakaan komuniti di pangsapuri itu.
Sepanjang tahun lalu, sebanyak RM185 juta disumbangkan PKNS bagi tujuan program tanggungjawab sosial korporat (CSR) termasuk pembinaan Asrama Desa Pancang Bedena di Sungai Besar dan pembinaan Sekolah KAFA Integrasi Al-Mubarak di Kota Damansara.

Sementara itu, Abdul Khalid berkata pusat tuisyen itu merupakan salah satu usaha PKNS dalam menterjemahkan konsep ‘bulding home’ dalam memberikan kemudahan dan keselesaan kepada penduduk.

” Dalam pembangunan, seharusnya membina kemudahan lengkap dan selesa kepada penduduk. Macam pangsapuri ini, pentadbiran sebelum ini bina bangunan tetapi tiada kemudahan lengkap,” katanya-Selangorku

Comments :

0 comments to “Terima kasih Pakatan Selangor & PKNS Kerna Prihatin”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com