Pray For MH370

Pray For MH370

PERIHAL MENTERI DAN MENTERI BESAR YANG TEWAS


Antara 24 calon untuk kerusi ahli MT, seramai 4 Menteri Besar kempunan, ramai Timbalan Menteri gigit jari, beberapa bekas menteri putih mata dan ada senator serta setiausaha Parlimen kecundang.


Dua Menteri, Empat MB Tewas Pada Pemilihan


Dua menteri dan empat Menteri Besar merupakan antara 24 calon Majlis Tertinggi (MT) yang kecundang dalam pemilihan parti Umno kali ini.

Menteri Pelancongan Datuk Seri Azalina Othman Said serta Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad, yang sebelum ini merupakan anggota MT, terpaksa akur dengan kehendak perwakilan dan melepaskan kerusi masing-masing.

Menteri Besar yang gagal mempertahankan kedudukan sebagai Anggota Majlis Tertinggi pula terdiri daripada Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob, Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Utama Mohamad Hasan, dan Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman.

Sementara itu Menteri Besar Perlis Dr Md Isa Sabu yang baru pertama kali dicalonkan untuk merebut kerusi MT tahun ini turut tewas.

Beberapa nama-nama besar lain yang turut tewas termasuk Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wira Mohd Johari Baharum, Timbalan Menteri Sumber Manusia Datuk Noraini Ahmad dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Hasan Malek.

Turut gagal menempa tempat masing-masing sebagai anggota MT ialah bekas Menteri Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat Datuk Seri Siti Zaharah Sulaiman, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Abdullah Md Zin, bekas Setiausaha Parlimen Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Sazmi Miah serta bekas Setiausaha Parlimen Kementerian Kewangan Datuk Seri Dr Hilmi Yahya.

Selain itu Ketua Umno Bahagian Cheras Senator Datuk Wira Syed Ali Alhabshee dan Senator Tan Sri Mohamed Jins Samsudin juga tidak terpilih untuk menganggotai MT.

BERNAMA


NOMBOR KEPALA TELAH DICABUT

Comments :

0 comments to “PERIHAL MENTERI DAN MENTERI BESAR YANG TEWAS”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com