Pray For MH370

Pray For MH370

SELATAN SIAM BERGOLAK KEMBALI

Perdana Menteri Thailand, Abhisit Vejjajiva meluluskan penghantaran 4,000 anggota tentera darat ke tiga wilayah selatan negara itu iaitu Narathiwat, Pattani dan Yala.

Abhisit menyatakan lebih banyak pasukan tentera akan dihantar ke wilayah selatan bagi menumpaskan pejuang pemisah.

Penghantaran sejumlah besar pasukan tentera itu juga dibuat bagi menghalang golongan muda tempatan daripada menyertai kumpulan pejuang itu.

Kerajaan Thailand mengharapkan beberapa bentuk skim pendidikan yang ditawarkan kerajaan dapat mengalihkan tumpuan warga muda di ketiga-tiga wilayah Islam itu.

Pihak berkuasa sebelum ini memberi pelbagai tekanan hebat ke atas kumpulan pejuang pemisah bagi menggagalkan misi pembebasan yang dijalankan.

Namun kumpulan pejuang mula menggunakan pendekatan lebih keras bagi meningkatkan tekanan kepada kerajaan di wilayah-wilayah selatan negara ini.

Kerajaan juga dijangka mempertimbangkan lanjutan perintah darurat di wilayah selatan Thailand sehingga bulan depan, kata Abhisit.

Krisis tiga wilayah di selatan Thailand merupakan di antara isu keselamatan yang menjadi perhatian utama pentadbiran Abhisit.

Sinar harian


Sejarah Selatan Thailand



Comments :

0 comments to “SELATAN SIAM BERGOLAK KEMBALI”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com