Pray For MH370

Pray For MH370

PENGUMUMAN PENTING: JALAN TUTUP DI BANDAR KLANG




Kelihatan lencongan dari arah KL ke P.Klang depan Plaza MPK sebelum Jambatan Kota. Lencongan ini agak lebar dan selesa, tetapi lencongan dari Jambatan Kota ke KL agak sempit dan mempunyai selekoh yang agak tajam. Setakat ini telah berlaku beberapa kemalangan Jalanraya dan seorang mangsa telah terbunuh di langgar oleh lori kontena.

Bagi penduduk bandar Klang serta pengguna jalan raya yang lain yang turut menggunakan laluan melalui Bandar DiRaja untuk ke destinasi lain, sila ambil perhatian tentang penutupan laluan utama dari Jambatan Kota ke Bulatan Seratus. Diharap kiranya siap pembinaan jejambat di penghujung tahun 2009, kenderaan berat seperti trailer, lori kontena dan sebagainya tidak seharusnya mengambil laluan melalui bandar Klang dari Pelabuhan Utara, Selatan atau Barat kerana telah wujud laluan alternatif seperi lebuhraya KESAS atau Shapadu seperti yang berlaku sekarang.

Saya kira hanya terdapat beberapa pilihan sahaja sehingga jejambat siap untuk pengguna serta penduduk Klang yang mahu ke Shah Alam dan destinasi lain. Saya masih ingat tatkala Jambatan Kota sedang dalam pembinan pada sekitar hujung tahun lapan puluhan, cukup punya siksa hendak ke Shah Alam dan tempat-tempat lain. Kali ini diharap majikan, Pengetua sekolah dan pihak yang berkenaan perlu ambil kira masalah kesesakan lalulintas jika berlaku sebarang kelewatan ke tempat kerja atau sekolah.

Laluan berubah mulai 21 Mei

Oleh Rafidah Mat Ruzki

Sumber Berita Harian Online

Beberapa jalan di Bandar Diraja Klang akan ditutup bagi pelaksanaan kerja naik taraf yang akan siap akhir tahun depan

SHAH ALAM: Pengguna jalan raya di Klang diminta mengubah laluan rutin mereka mulai 21 Mei berikutan penutupan beberapa jalan dan perubahan laluan bagi pelaksanaan projek naik taraf jalan di Bandar Diraja itu.

Ini bagi mengurangkan kesesakan jalan raya yang dijangka berlaku sehingga projek bernilai RM31 juta itu siap 14 Disember tahun depan.


Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Pinang, Teng Chang Khim, berkata kerja menaik taraf jalan di bawah fasa tiga Projek FT 5 dari Kapar ke Klang itu akan dimulakan dengan kerja menanam cerucuk.

Katanya, projek di sepanjang jalan itu membabitkan pembinaan jejambat dari Jambatan Kota hingga Bulatan 100.

Comments :

0 comments to “ ”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com