Pray For MH370

Pray For MH370

INSIDENT MATA LEBAM TIADA SIAPA YANG BERSALAH KATA SPRM

Dr Mahathir kata pada ketika kes ini masih panas ialah "Anwar cederakan dirinya sendiri". Kini setelah beberapa tahun berlalu penjelasannya masih tidak berubah, iaitu "tiada siapa yang bersalah". Mungkin jika ditanya "Semi value" mungkin ia berkata "kehendak Tuhan"sama seperti ia berhujah ketika menjadi menteri kerjaraya jika terdapat sebarang korasakan kepada infarstruktur awam.

Gani, Musa tidak lakukan jenayah - SPRM

Tiga anggota panel bebas yang bertindak sebagai Timbalan Pendakwa Raya mendapati Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah berhubung insiden yang menyebabkan lebam mata Dato' Seri Anwar Ibrahim pada 1998.

"Setelah mengkaji dengan teliti dan mendalam, majoriti ahli-ahli panel memperakukan bahawa Tan Sri Abdul Gani Patail, Peguam Negara dan Tan Sri Musa Datuk Haji Hassan, Ketua Polis Negara tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah sepertimana yang didakwa oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim," kata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam satu kenyataan hari ini.

Oleh itu, Ketua Pesuruhjaya SPRM juga berpendapat tidak wujud sebarang kes jenayah terhadap kedua-duanya.

Menurut SPRM, panel tersebut terdiri daripada bekas Hakim Mahkamah Persekutuan dan Hakim Mahkamah Rayuan, yang dilantik sebagai Timbalan Pendakwa Raya oleh Peguamcara Negara.

Mereka ialah bekas hakim Mahkamah Rayuan Dato' Abdul Kadir Sulaiman dan Dato' Mohamad Noor Abdullah serta bekas hakim Mahkamah Persekutuan Dato' Wira Mohd Noor Ahmad.

Anwar, pada Julai tahun lepas, mendakwa Abdul Gani dan Musa memalsukan bukti atau keterangan siasatan kes kecederaan Ketua Pembangkang itu suatu masa dahulu.

Menurut kenyataan itu, SPRM memandang berat dakwaan yang dibuat Anwar kononnya Suruhanjaya itu tidak mengambil tindakan terhadap Peguam Negara dan Ketua Polis Negara ekoran aduannya itu.

Ekoran aduan itu, SPRM (ketika itu dikenali sebagai Badan Pencegah Rasuah) telah menjalankan siasatan terperinci dan telus selama dua bulan bermula 2 Julai 2008 dengan mengambil kira Abdul Gani dan Musa sebagai subjek utama siasatan.

Siasatan itu merakamkan percakapan saksi-saksi termasuklah Anwar sendiri yang dibuat secara teratur oleh peguamnya.

Memandangkan kes itu amat sensitif, berprofil tinggi dan berkepentingan awam, Suruhanjaya itu mencadangkan tiga anggota panel bebas dilantik sebagai Timbalan Pendakwa Raya untuk mengkaji dan membuat perakuan terhadap kes itu.

Harakahdaily

Laporan Polis Anwar Tentang Mata Lebam

Comments :

1
Unknown said...
on 

Memang benar lagi membenarkan. Yang bersalah adalah DS Anwar sbb dia pukul diri sendiri (spt kata TM) .. Buat lawak la depa ni...Nampak gaya next time akan ada parti baru iaitu PDRM.

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com