Pray For MH370

Pray For MH370

PIHAK POLIS SEKADAR MENJALANKAN PERINTAH ORANG ATASAN

Saudara, kita tidak boleh salahkan Polis semata-mata dalam insiden "kezaliman" serta "kekasaran" di Masjid Negara serta sepanjang Perhimpunan 100 Ribu pada Sabtu 7hb Mac 2009 kerana alasan dan hujah yang biasa diberi ORANG mungkin boleh disenaraikan seperti berikut,

  • (1) mereka menjalankan tugas,

  • (2) mereka menerima arahan pihak atasan,


  • (3) sudah menjadi budaya Polis taat perintah tanpa kompromi atau " yes, no, but SIR" laksana .....
  • (4) mereka terpaksa taat perintah jika tidak mahu dibuang kerja,

  • (5) mesti berdisiplin ikut perintah ketua sebab nak cari rezeki "halal" dengan makan gaji,

  • (6) mereka sudah dilatih bertindak ganas bagi tujuan menanamkan rasa gerun di hati "penjenayah"

  • (7)mereka akan jadi insan biasa seperti kita apabila "uniform" dibuka,

  • (8)Nasib baik dan bersyukurlah sebab anda atau sanak saudara anda tidak memakai lencana di kepala tertera perkataan "ALLAH' dan "MUHAMMAD",

  • (9) Apabila pencen nanti bertaubatlah serta jadi orang masjid jika beragama Islam dan "buat baik" untuk "cover" kesilapan lampau,

TETAPI pada pendapat saya, mereka terlepas pandang satu fakta iaitu dalam ajaran Islam, jika sesiapa telah menzalimi manusia lain, wajiblah, wajarlah,( haruslah jika di Indonesia), hendaklah, sayugialah...ia memohon maaf (ampun) kepada individu yang telah dizaliminya. Jika tidak .........Untuk jawapannya rujuklah kepada ahli agama.






















FRU serta polis derhaka terhadap Raja!


Tindakan FRU melepaskan gas pemedih mata terhadap rakyat yang berarak ke Istana Negara bagi mengiringi pimpinan Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong disifatkan sebagai menderhaka terhadap raja.


Ini kerana pihak istana telah memperkenankan pimpinan GMP menyerahkan memorandum tersebut dan diiringi rakyat yang turut membantah dasar tersebut.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Mahfuz Omar menegaskan PAS mengecam dan kesal dengan tindakan zalim pasukan keselamatan terhadap rakyat yang menyatakan bantahan mereka terhadap dasar yang secara halus sedang membunuh bahasa Melayu.

"Isu ini merupakan isu yang disepakati oleh semua parti bukan hanya dari kalangan Pakatan Rakyat.

"Di kalangan pemimpin Umno bukan sedikit yang menentang dasar sia-sia ini dan mendesak agar ia dihapuskan," tegas beliau.

Lebih mengecewakan tegas beliau, bila pihak keselamatan tidak menghiraukan dan tidak menghormati pejuang-pejuang bahasa seperti Sasterawan Negara, Dato' A. Samad Said yang berarak ke Istana Negara.
Perarakan bermula dari Masjid Negara, Sogo dan Pasar Seni pada pukul 2.00 petang diketuai oleh Sasterawan Negara, Dato' A. Samad Said yang memakai baju melayu berwarna merah jambu.
Pimpinan PAS Pusat turut sama berarak ke Istana bagi memberikan sokongan terhadap rakyat yang membantah dasar tersebut.

Pimpinan PAS diketuai oleh Presiden, Dato' Seri Tuan Guru Hj Hadi Awang; Timbalan Presiden, Ustaz Nasharuddin Mat Isa; Naib Presiden, Mohamad Sabu; Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahuddin Ayub; Setiausaha Agung, Dato' Kamaruddin Jaffar; Ketua Penerangan, Dato' Mahfuz Omar dan Bendahari, Dr Mohd Hatta Ramli.

Selain itu beberapa ahli parlimen PAS turut kelihatan berarak ke Istana seperti Dr Dzulkifli Ahmad, Ustaz Mujahid Yusuf Rawa dan lain-lain lagi.

Irwan Muhammad Zain | Foto Wan Zahari Wan Salleh/ mks/harakahdaily

Comments :

2 comments to “PIHAK POLIS SEKADAR MENJALANKAN PERINTAH ORANG ATASAN”
Anonymous said...
on 

Renungan bersama.. Janji Allah...

Seorang lelaki bertanya:“ Wahai Rasulullah sesungguhnya aku mempunyai beberapa orang kerabat, yang hubungan aku erat dengan mereka tetapi mereka memutuskannya. Aku berbuat baik kepada mereka tetapi mereka berperangai buruk kepadaku, aku bersabar mengahadapi sikap mereka itu tetapi mereka menganggap sikapku itu adalah bodoh.” Kemudian baginda menjawab,” Sekiranya benar sepertimana yang engkau katakan itu maka seolah-olah engkau menyuap mereka dengan abu yang panas, sedangkan engkau sentiasa mendapat pertolongan daripada Allah Taala selama mana engkau berada di dalam kebenaran atas perkara yang demikian itu”.

muadzam_pejuang Islam Paka said...
on 

pihak atasan tu bangsa apa kak?kalau bangsa yahudi....patutla tak reti bahasa....

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com