Pray For MH370

Pray For MH370

KERAJAAN PUSAT PEMECAH BELAH DAN PENGADU DOMBA

Pelaksanaan program People Centric tajaan kerajaan pusat semata-mata bagi menjatuhkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat.

Program ini yang menjadi penyebab kepada Kerajaan Negeri Selangor seringkali diserang dengan pelbagai tuduhan dan tohmahan termasuklah dalam isu lembu.

Jadi banyak masa habis dengan "menjawab balik" atau "defense" serangan musuh sekaligus membuang masa yang sepatutnya digunakan untuk program kebajikan rakyat.

Kerajaan Selangor gesa KSN beri penjelasan



Kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor di bawah kepimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim gesa Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan(gambar kiri ehsan Bernama) menjelaskan mengenai pelaksanaan program People Centric yang semata-mata bagi menjatuhkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat.


"Kerajaan negeri mengesa kepada Ketua Setiausaha Negara (KSN) untuk memberi penjelasan mengapa pengawai kerajaan telah dibenarkan bersubahat dengan kerajaan Barisan Nasional sekali gus menjatuhkan maruah pegawai-pegawai kerajaan itu sendiri," kata beliau dalam sidang media di Bangunan Annex, semalam.

Menurut beliau, antara tujuan pelaksanaan program ini ialah meningkatkan sokongan rakyat kepada Kerajaan Persekutuan dengan meningkatkan imej dan kredibiliti pemimpin, sekali gus memburukkan Kerajaan dan pimpinan Pakatan Rakyat.

Isu mengenai pelaksanaan program ini katanya, telah dibangkitkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kampung Tunku Lau Weng San dalam perbahasan usul petang semalam dengan semua wakil dari Pakatan Rakyat menentang pelaksanaannya di negeri ini.

"Program ini menimbulkan tanda tanya tentang kebebasan pengawai kerajaan yang nampaknya bertindak menyebelahi Kerajaan Barisan Nasional sedangkan mereka sepatutnya bersikap bebas dan profesional dalam menjalankan tugas.

"Lebih teruk lagi program ini cuba memberi kredibiliti kepada Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) sedangkan Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor telah pun bertitah tidak mengiktiraf JKKKP di Selangor dalam perasmian persidangan Dun 10 Mac lalu," tegas beliau.

Beliau bertanya adakah program ini yang menjadi penyebab kepada Kerajaan Negeri Selangor seringkali diserang dengan pelbagai tuduhan dan tohmahan termasuklah dalam isu lembu, dan isu terakhir ialah tuduhan Adun Kuala Kubu Baru, Wong Koon Mun.

Khalid berkata, Adun Kuala Kubu Baru itu membuat tuduhan penglibatan Menteri Besar dalam aktiviti mencuri pasir dan mempunyai pejabat khas di Tingkat Lima, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah dalam sidang Dun pada 12 Mac lalu.

"Semua tuduhan ini adalah tidak benar. Tidak ada sebarang aktiviti di tingkat lima, Bangunan SUK seperti mana yang digembar-gemburkan. Saya tidak pernah memberi kebenaran kepada saudara saya sama ada jauh atau dekat bagi melakukan perniagaan yang melibatkan kerajaan negeri.

"Saya juga telah memberi arahan kepada semua pihak berkuasa tempatan (PBT), pejabat daerah dan semua anak syarikat Kerajaan Negeri supaya tidak melayan permintaan ahli keluarga, sanak saudara, rakan taulan mahupun pihak-pihak tertentu yang mengaku termasuklah golongan tersebut," tegasnya.

mns/Muhammad Arif Ismail/harakahdaily

Comments :

0 comments to “KERAJAAN PUSAT PEMECAH BELAH DAN PENGADU DOMBA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com