Pray For MH370

Pray For MH370

DYMM SULTAN SELANGOR RASMI SAMBUTAN MAULID SERTA PELANCARAN BULAN DAKWAH

Sultan Selangor Rasmi Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri

Majlis sambutan Maulidur Rasul peringkat negeri Selangor 1430H kelmarin telah dirasmikan DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj.

Sambutan yang diadakan pagi kelmarin dimulakan dengan perarakan 4,635 orang dari Stadium Mini Shah Alam, Seksyen 13 dan berakhir di Stadium Malawati diketuai Dato’ Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim serta Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

Acara perarakan tahun ini disertai 103 kontinjen terdiri daripada jabatan kerajaan, badan berkanun, swasta, institusi pengajian tinggi serta institusi masjid.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Ramli Mahmud dalam ucapannya berkata sambutan seperti itu harus terus dijadikan asas bagi mempertingkatkan rasa cinta kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW, dengan melaksanakan segala perintah yang telah disampaikan selama ini.

“Kita perlu terus memberi pengiktirafan bahawa akhlak yang mulia yang ditunjukkan kepada seluruh umat merupakan ikutan sebenar yang perlu dicontohi bagi mencapai kehidupan yang diredhai Allah SWT,” katanya.

Dalam majlis yang sama Sultan Selangor turut berkenaan melancarkan Bulan Dakwah Peringkat Negeri Selangor yang mana ia telah pun dirasmikan di peringkat persekutuan baru-baru ini.

“Sempena bulan dakwah ini kerajaan negeri telah merancang beberapa aktiviti terutama bagi mencapai tujuan sambutan bulan dakwah dan apa yang diharapkan kepada semua peringkat agar dapat turut sama menghadiri program-program yang dirancang,” kata Ramli.

Sementara itu, Anugerah Maulidur Rasul tahun ini menyediakan lima anugerah khas iaitu Anugerah Saidina Ali kepada Muhammad Ahmad Zahid, Anugerah Saidatina Khadijah kepada Khalijah Mohd Salleh, Anugerah Umar Bin Abdul Aziz kepada Tan Sri Dato’ Setia Amrin Buang.

Manakala Anugerah Imam Al- Ghazali kepada Safwan Fathy @ Mohammad Banon Railan dan Anugerah Khalid Al-Walid kepada Dato’Azman Rosli.

Setiap penerima anugerah membawa pulang wang tunai RM10,000, piala iringan, sepersalinan pakaian dan sijil penghargaan.

Turut menerima penghargaan, pemenang Kontinjen Perarakan Terbaik serta Sepanduk Perarakan Terbaik daripada pelbagai kategori.

Hadiah-hadiah disampaikan Sultan Sharafuddin.

MURIZA ABDUL HAMID / Selangorkini

Di sana adakah adakah lagi yang paling aula dan afdhal selain sambutan Maulidur Rasul

Comments :

0 comments to “DYMM SULTAN SELANGOR RASMI SAMBUTAN MAULID SERTA PELANCARAN BULAN DAKWAH”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com